آفتاب

نیشابوری: اتحاد در میان هر یک از جناح‌ها باعث نشاط در جامعه خواهد شد

نیشابوری: اتحاد در میان هر یک از جناح‌ها باعث نشاط در جامعه خواهد شد

یک عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار گفت:‌ وجود اتحاد در میان هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا باعث گسترش نشاط سیاسی در میان جامعه خواهد شد و ما از این اتحاد و وحدت ها استقبال می کنیم .

محمد نیشابوری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: بعد از استقرار دولت یازدهم و با توجه اقبال عمومی مردم از انتخابات رشد فعالیت‌های سیاسی قابل پیش‌بینی بود این چیزی است که در سالهای 84 تا 92 در جامعه دیده نمی شد.

وی ادامه داد:‌ بعد از سال 88 مردم از حضور در گروه‌ها و احزاب و فعالیت‌های اجتماعی پرهیز می‌کردند. دولت نشان می‌داد که علاقه‌ای به مشارکت در کار سیاسی ندارد. به نوعی می توان گفت در چهار سال آخر دولت قبل یک نوع مطالبه‌گری سیاسی در میان مردم انباشته شده بود که در سال 92 خودش را نشان داد.

این فعال سیاسی گفت: طیف اصلاح‌طلب جزء بیشترین گروه‌هایی بود که در دولت قبل مورد بی مهری قرار گرفته بود. مشخص است بعد از حضور دولت جدید می خواهد از این فرصت بهره ببرد و فعالیت های خود را با تاسیس اصحاب جدید شناسنامه دار کند. ورود احزاب اصلاح‌طلب مورد استقبال اکثر اصلاح طلبان است مانند تاسیس بنیاد امید ایرانیان آقای دکتر عارف.

وی با بیان اینکه امید است تا وزارت کشور روند تاسیس احزاب جدید را برای هر دو جناح سیاسی کشور تسهیل کند، خاطر نشان کرد: این مطالبه ای است که هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا از وزارت کشور دارند تا روند راحت‌تری را برای اخذ مجوز پیش روی متقاضیان قرار بدهد.

نیشابوری با اشاره به فعالیت های اصولگرایان برای ایجاد وحدت ابراز عقیده کرد: اصولگرایان احساس می‌کنند که چند دستگی در میان این جناح باعث روی کار آمدن دولت دکتر روحانی شد. البته که اصلاح طلبان عقیده دارند اگر توان آرای اصولگرایان به اجماع می رسید بازهم آقای روحانی پیروز می شدند. اما حالا اصولگرایان سعی دارند با این تحلیل فاصله خود را از قدرت بپوشند و با وحدت سعی کنند که در انتخابات آتی مجلس و خبرگان پیروز شوند.

وی ادامه داد: به طور مثال در واکنش به همایش اخیر اصولگرایان و سخنرانی آیت الله مصباح یزدی نوع رضایت‌مندی در مصاحبه و سخنرانی‌های اصولگرایان نزدیک به ایشان می دیدیم. البته تفاوت نظرهای فاحشی میان جبهه پایداری و دیگر اصولگرایان وجود دارد که به وحدت رسیدن آنها تقریبا غیرقابل پیش‌بینی است و لیست ارائه شده در انتخابات مجلس گذشته فراموش‌شان نشده است.

این عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار در پایان تاکید کرد:‌ ما از ایجاد اتحاد در میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان خوشحال می شویم چرا که وحدت نظر در بین این دو جناح باعث رواج وحدت ملی می‌شود و مردم در انتخابات آتی مجلس و خبرگان با انگیزه بیشتری شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام

کد N547202

وبگردی