آفتاب

چین: اشتباهات آمریکا همکاری سایبری دوجانبه را دشوار کرده است

چین: اشتباهات آمریکا همکاری سایبری دوجانبه را دشوار کرده است

یک دیپلمات ارشد چین به وزیر امور خارجه آمریکا گفت: از سرگیری همکاری امنیتی سایبری میان واشنگتن و پکن به دلیل اقداماتی که به اشتباه از سوی آمریکا اتخاذ می‌شوند، دشوار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، مساله امنیت سایبری یکی از عوامل آزاردهنده روابط دوجانبه آمریکا و چین بوده است.

روز چهارشنبه پلیس FBI آمریکا اعلام کرد که هکرهایی که به گمان FBI از سوی دولت چین پشتیبانی می‌شوند حملات سایبری خود به شرکت های آمریکایی را افزایش داده اند. چین این اتهام را بی‌اساس دانسته و رد کرد.

آمریکا در ماه مه پنج مقام نظامی چینی را متهم به حمله سایبری به شرکت‌های آمریکایی کرد و در مقابل این اتهام چین کارگروه دوجانبه همکاری آمریکا و چین در زمینه امنیت سایبری را تعطیل کرد.

یانگ جیچی، رایزن دولتی ناظر بر امور خارجه چین امروز (یکشنبه) به جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در شهر بوستون گفت: واشنگتن باید برای تامین شرایط لازم به منظور مذاکرات دوجانبه امنیت سایبری و از سرگیری همکاری در این حوزه اقدامات مثبت انجام دهد.

بنا به اعلام وزارت امور خارجه چین درباره این دیدار، یانگ جیچی اظهار داشت: به دلیل اقداماتی که به اشتباه از سوی آمریکا اتخاذ می‌شوند در مقطع فعلی از سرگیری مذاکره و همکاری آمریکا و چین بر سر امنیت سایبری دشوار است.

این در حالی است که چندی پیش ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا فاش ساخته بود که آژانس مذکور زیرساخت‌های شبکه‌ای دانشگاه‌های چین و هنگ‌کنگ را هک کرده است.

انتهای پیام

کد N547019

وبگردی