آفتاب

افزایش شدید مقادیر مواد رادیواکتیو در نیروگاه فوکوشیما

افزایش شدید مقادیر مواد رادیواکتیو در نیروگاه فوکوشیما

مقادیر مواد رادیواکتیو در نیروگاه عظیم هسته‌ای فوکوشیما پس از عبور دو طوفان در ماه گذشته از این نیروگاه افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از پایگاه خبری ریانووستی،‌ برخورد دو طوفان فن فون و ونگ فنگ با نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما در ماه گذشته باعث بالارفتن مقادیر مواد رادیواکتیو در محیط این نیروگاه شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما از سال 2011 تاکنون به دلیل خرابی پمپ سردکن یکی از راکتورهای هسته‌ای آن و نشت مواد رادیواکتیو به بیرون تعطیل بوده است.

این حادثه را پس از حادثه هسته‌ای چرنوبیل در سال 1976، بزرگ‌ترین فاجعه هسته‌ای نامیده‌اند که در آن زمان باعث آواره شدن 170 هزار نفر از مردم بومی فوکوشیما شد. از زمان وقوع فاجعه فوکوشیما تاکنون همه 43 راکتور هسته‌ای ژاپن غیرفعال بوده‌اند.

در حال حاضر میزان مقادیر عنصر سزیم، یکی از ایزوتوپ‌های رادیواکتیو که باعث بروز سرطان می‌شود؛ سه برابر مقداری است که در بازرسی قبلی ثبت شده است؛ هم‌چنین مقادیر تریتیوم، یکی از ایزتوپ‌های خطرناک دیگر نیز افزایش یافته است.

به علاوه مقادیر استرانتیوم از خود اشعه بتا صادر می‌کند و عامل اصلی سرطان استخوان است به میزان شدیدی افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا؛ این در حالی است که شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن پس از گذشت سه سال از فاجعه فوکوشیما و به دلیل پرداخت هزینه‌های سنگین برای خرید سوخت‌های فسیلی، تلاش می‌کند تا راکتورهای هسته‌ای ژاپن را دوبار فعال کند و برنامه هسته‌ای این کشور از سرگرفته شود. اما به نظر می‌رسد افزایش مقادیر مواد رادیواکتیو در نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما؛ دولت آبه را با چالش جدیدی روبه‌رو کرده است.

انتهای پیام

کد N546844

وبگردی