آفتاب
اسماعیل جلیلی:

طرح یک شوری مجلس جایگزین لایحه اصلاح مقررات مالی دولت می‌شود

طرح یک شوری مجلس جایگزین لایحه اصلاح مقررات مالی دولت می‌شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم تصویب کلیت لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقرارت مالی دولت گفت: در تلاش هستیم که لایحه دولت را با اصلاحاتی در قالب طرح یک فوریتی پیش از بررسی بودجه در صحن علنی مجلس به تصویب برسانیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، اسماعیل جلیلی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با انتقاد از عدم تصویب لایحه الحاق موادی از مقررات مالی دولت گفت: بررسی بخش‌های مختلف این لایحه در مجلس حدود دو ماه زمان برد و جلسات مکرری میان دولت، مجلس، دیوان محاسبات، بخش خصوصی و مجلس برای بررسی این لایحه برگزار شد.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما علی رغم همه تلاش‌ها امروز نمایندگان مجلس به این لایحه رای موافق ندادند.

وی در خصوص اهمیت این لایحه گفت: این لایحه چارچوب لایحه بودجه سال 94 را مشخص و به دولت و مجلس کمک می کرد تا در بررسی لایحه بودجه به بررسی مواد مهم یعنی جداول درآمدی و هزینه مصرف بودجه بپردازند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تلاش هستیم که در کمیسیون بودجه با اصلاحاتی لایحه دولت را در قالب طرح یک شوری مجددا به صحن علنی مجلس ارائه کنیم.

وی در تبیین علت مخالفت نمایندگان با این لایحه گفت: کمیسیون مشترک طی دو ماه گذشته اطلاعیه‌های متعددی را به نمایندگان و کمیسیون‌ها برای مشارکت در بررسی این لایحه صادر کرد که در نتیجه برخی کمیسیون‌ها در روند بررسی لایحه مشارکت کردند و برخی کمیسیون‌ها مشارکت کمتری داشتند.

مخالفان این لایحه مدعی بودند که چون در جلسات شرکت نداشتند با کلیت لایحه مخالفند البته تعدادی از دوستان مخالف طرحی در این موضوع داشتند که از ابتدا نیز خواستار مطرح شدن آن بودند در حال حاضر نیز مترصد جمع آوری امضا برای آن طرح هستند.

 

کد N546682

وبگردی