آفتاب

تاکید اتحادیه عرب بر حمایت همه‌جانبه از دولت و ملت عراق

تاکید اتحادیه عرب بر حمایت همه‌جانبه از دولت و ملت عراق

هیئت اعزامی اتحادیه عرب به عراق در پایان سفر خود به بغداد بر حمایت کامل این اتحادیه از دولت و مردم عراق در رویارویی با داعش تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، هیئت اعزامی اتحادیه عرب به عراق متشکل از دبیر کل این اتحادیه، وزرای خارجه کویت و موریتانی و چند مقام دیگر عربی پس از مذاکره با مقامات بغداد، نشست مطبوعاتی مشترکی با ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق برگزار کرد.

شیخ صباح خالد الصباح، وزیر خارجه کویت به عنوان رئیس هیئت اتحادیه عرب در آغاز این کنفرانس تاکید کرد: امنیت و ثبات بغداد امنیت و ثبات برای تمام منطقه و اتحادیه عرب است و این اتحادیه تمام تلاش خود را برای کمک به بغداد در عبور از مشکلات کنونی به کار خواهد بست.

وی گفت: در سفر به بغداد با مسئولان عراق از جمله رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر دیدار کردیم و موضوعات مهم از جمله مبارزه با ترورسیم و مسائل سیاسی را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

نبیل العربی، دبیر کل اتحادیه عرب نیز گفت: ما به عنوان نمایندگان اتحادیه عرب حمایت کامل این اتحادیه از مردم و دولت عراق را اعلام می‌کنیم و تأکید داریم که عراق به عنوان عضو موسس اتحادیه و نیز یکی از تاثیرگذارترین اعضای آن باید هرچه سریع‌تر روند گذر از مشکلات کنونی را آغاز کند.

وی گفت: امروز با مشکلات متفاوتی در منطقه دست به گریبان هستیم که از جمله آن پیدایش تفکرات افراطی است که مشخص نیست از کجا آمده است. گرچه این خطرات در عراق تمرکز یافته اما وظیفه همه ما و جامعه جهانیست که با آن مقابله کنیم.

دبیر کل اتحادیه عرب ادامه داد: مسئولیت اصلی اتحادیه عرب پاسداری از حاکمیت کشورهای عربیست و در صورتی که این امر به خطر بیفتد اتحادیه وارد عمل خواهد شد.

نبیل العربی ادامه داد: حملات نظامی تنها بخشی از راه‌های مقابله با داعش است و ما شیوه‌های دیگری از جمله مقابله با منابع مالی و نیز مقابله ایدئولوژیک با تفکرات افراط‌گرایانه را در دستور کار داریم.

ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق نیز در پایان تأکید کرد که بغداد از حملات هوایی، کمک‌های لجستیکی، اطلاعاتی و مشاوره‌های نظامی از سوی دیگر کشورها حمایت می‌کند اما ورود نیروهای زمینی به عراق برای رویارویی با داعش خط قرمز ماست و بغداد آن را نخواهد پذیرفت.

انتهای پیام

کد N546577

وبگردی