آفتاب
فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایلنا:

احتمال توافق در وین8 منتفی نیست

احتمال توافق در وین8 منتفی نیست

معتقدم که شانس رسیدن به توافق بیش از 50 درصد است/موفقیت مذاکرات هسته‌ای بیش از عدم موفقیتش بوده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس هشتم شورای اسلامی تاکید کرد: طرفین مذاکره سعی کردند به جای اعلام مواضع، در جهت حل مسائل و ارائه پیشنهادات و راهکارهای عملی برای رسیدن به توافق حرکت کنند.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص ارزیابی‌اش از مذاکرات هسته‌ای وین 8 گفت: به نظر می‌رسد مذاکرات وین 8 با توجه به رو به پایان بودن ضرب‌الاجل مذاکرات و فشار مخالفین داخلی به سمت‌وسوی توافق جامع حرکت کرده است.

وی مذاکرات وین8 را مقدمه‌ای برای توافق جامع نهایی دانست و اظهار داشت: در این دور از مذاکرات، طرفین مذاکره سعی کردند به جای اعلام مواضع، در جهت حل مسائل و ارائه پیشنهادات و راهکارهای عملی برای رسیدن به توافق حرکت کنند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید کرد: معتقدم که شانس رسیدن به توافق بیش از 50 درصد است.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه ادامه موفقیت مذاکرات هسته‌ای بیش از عدم موفقیتش بوده است، تصریح کرد: معتقدم مذاکره‌کنندگان باید بر سر مسائلی که تاکنون توانسته‌اند به تفاهم برسند، توافق کنند و مابقی اختلافات را به زمان بعد بسپارند چراکه باید بدانیم اختلافات یک شبه به وجود نیامده است و در طی چند ماه نیز حل نمی‌شود و حل مسائل مورد اختلاف باقیمانده را باید موکول به آینده کرد.

کد N546415

وبگردی