آفتاب
دیلی بیست:

تنها ایران و سوریه قادر به شکست داعش هستند

تنها ایران و سوریه قادر به شکست داعش هستند

یک پایگاه خبری آمریکا در گزارشی اعلام کرد که تنها ایران و سوریه قادر هستند گروه تروریستی داعش را شکست دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری دیلی بیست آمریکا در گزارشی اعلام کرد که تنها راه شکست گروه تروریستی داعش این است که واشنگتن با ایران و بشار اسد رئیس جمهوری سوریه همکاری کند.

در این گزارش آمده است: در کوتاه مدت، تنها راه برای مقابله با داعش این است که آمریکا با بشار اسد و ایران همکاری کند، این راه پر از خطر است اما جایگزین واقعی برای آن وجود ندارد.

در ادامه گزارش گفته شده است: نیروی هوایی به تنهایی برای مهار گروه داعش کافی نیست، کسانی که در حال حاضر خواهان افزایش حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش هستند اعتقاد ندارند که تشدید حملات راه حل محسوب می شود و همچنین عراق یا نیروهای مخالف سوری که مورد حمایت آمریکا هستند نمی توانند برای مقابله با داعش نیروی زمینی اعزام کنند.

این روزنامه درباره تصمیم آمریکا برای حمایت از مخالفان سوری نوشت: نیروهایی که امریکا تمایل دارد به آنها کمک کند هرگز سازمان یافته نیستند و سیاست آنها بین دموکراسی و اصولگرایی اسلامی در نوسان است و بسیاری از آنها به افراد جهادی سلاح فروخته اند سلاح هایی که آمریکا در اختیار آنها قرار داده است.

در ادامه آمده است: سوریه و ایران به تنهایی می توانند در کوتاه مدت نیروهای زمینی برای مقابله با داعش داشته باشند اما ترکیه شریک احتمالی دیگر نشان داده است بیشتر تمایل دارد کردها را تحت پیگرد قرار دهد تا با داعش مقابله کند.

 

کد N546413

وبگردی