آفتاب

موافقت مجلس با دو فوریت افزایش سهم مناطق محروم از منابع عمومی دولت

موافقت مجلس با دو فوریت افزایش سهم مناطق محروم از منابع عمومی دولت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب دو فوریت طرح اصلاح ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه، با افزایش سهم توسعه مناطق کمتر توسعه یافته از دو به چهار درصد منابع عمومی دولت، موافقت کردند.

به گزارش ایسنا، 172 نماینده‌ی مجلس با امضای طرح مذکور خواستار افزایش سهم مناطق کمتر توسعه یافته از منابع ماده 180 برنامه پنجم توسعه شدند.

جلیل جعفری یکی از طراحان طرح فوق گفت: از این طرح استفاده کنیم و فاصله‌ی نقاط فقیر و غنی کشور را کاهش دهیم.

وی گفت: ما در این طرح پیشنهاد افزایش سهم مناطق کمتر توسعه یافته از 2 به4 درصد از منابع عمومی دولت را داده‌ایم.

وی ادامه داد: این طرح هیچ مغایرتی با قانون اساسی نداشته و بار مالی جدیدی به دولت تحمیل نمی‌کند.

قادری در مخالفت با این درخواست گفت: فقط یک سال از قانون برنامه باقی مانده بنابراین اجازه دهید تا این مساله را به صورت مفصل‌تر در برنامه‌ی ششم دنبال کنیم.

محمداسماعیلی در موافقت با این درخواست گفت: منابع ناشی از ماده 180 برنامه پنجم توسعه کمک خوبی به مناطق محروم به ویژه تامین آب شرب روستاها بوده است، اگر این منابع به 2 برابر افزایش یابد گاز رسانی طرح هادی روستایی و راههای روستایی نیز رونق می‌یابد.

جعفری در مخالفت با این درخواست گفت: منابع ناشی از این ماده مورد تقاضای انجمن‌های رسانه‌ای، بخش‌های خصوصی، شهرداری‌ها، ادارات کوچک و بزرگ و فرمانداری‌ها شده است، به بیان دیگر آش نخورده و دهن سوخته شده است.

محمد قسیم عثمانی نیز در موافقت با این درخواست گفت: مخالفت‌ها، غیرمنصفانه است، باید شکاف 80 – 90 درصدی مناطق محروم و برخوردار را از طریق افزایش سهم توسعه مناطق کمتر توسعه یافته از 2 به 4 درصد را افزایش دهیم.

لاریجانی نیز در سخنانی گفت: چرا کمیسیون برنامه و بودجه منابع ماده 180 قانون پنجم توسعه که حدود 7-8 هزار میلیارد تومان است را در قالب لایحه بودجه توزیع نمی‌کند و این منابع را غلفتی در اختیار معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور قرار می‌دهد.

پس از مذاکرات انجام شده از 207 نماینده حاضر در جلسه 141 رای موافق30 رای مخالف و 4 رای ممتنع به دو فوریت طرح مذکور صادر شد.

انتهای پیام

کد N546259

وبگردی