آفتاب

العبادی: عراق نیازمند کمک‌های تسلیحاتی و اطلاعاتی برای مبارزه با داعش است

العبادی: عراق نیازمند کمک‌های تسلیحاتی و اطلاعاتی برای مبارزه با داعش است

نخست وزیر عراق اعلام کرد که کشورش نیازمند حمایت‌های بین‌المللی در زمینه‌های اطلاعاتی، تسلیحاتی و آموزش برای نیروهای خود است. وزیر خارجه استرالیا نیز از آمادگی کشورش برای کمک به عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه سومریه نیوز عراق، حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق در حاشیه دیدار با جولی بیشاپ، وزیر خارجه استرالیا عنوان داشت: عراق در وضعیت جنگ با گروه ترویستی داعش به سر می‌برد و برای حمایت‌های بین‌المللی در زمینه اطلاعاتی تسلیحاتی و آموزشی برای نیروهای امنیتی خود نیاز دارد که پیروزی‌هایی را علیه گروه‌های تروریستی رقم زده‌اند.

وی تاکید کرد: باید جامعه بین‌الملل به صورت جدی با عراق همکاری داشته باشد و دست به تلاش‌های بیشتری برای مقابله با این گروه‌ تروریستی بزند که تبدیل به تهدیدی علیه صلح جهانی و خطری علیه تمامی کشورها شده است.

در همین راستا، وزیر خارجه استرالیا نیز انتخاب وزرای امنیتی در عراق را تبریک گفته و عنوان داشت: نباید عراق در جنگ علیه داعش تنه گذاشته شود و استرالیا آماده کمک به عراق است.

این مقام استرالیایی تصریح کرد: مشکل تروریسم در عراق تبدیل به یک مساله جهانی شده است و مردم استرالیا نیز با مردم عراق احساس همدردی می‌کنند، به ویژه آن هنگامی که در تلویزیون می‌بینند که داعش دست به کشتار می‌زند.

وزیر خارجه استرالیا روز شنبه وارد عراق شد و اعلام کرد که کشورش حمایت مطلوب را برای جنگ علیه داعش و دیگر گروه‌های تندرو به عراق ارائه خواهد داد.

انتهای پیام

کد N545914

وبگردی