آفتاب

امضای توافقنامه همکاری دوجانبه میان افغانستان- ترکیه/ اردوغان: از افغانستان حمایت می‌کنیم

امضای توافقنامه همکاری دوجانبه میان افغانستان- ترکیه/ اردوغان: از افغانستان حمایت می‌کنیم

رئیس‌جمهوری ترکیه در سفر به کابل توافقنامه همکاری دو جانبه با همتای افغان خود به امضا رساند و به اشرف غنی احمد زی قول حمایت بلندمدت را داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "رجب طیب اردوغان"، رئیس‌جمهوری ترکیه پس از امضای این توافقنامه در کنفرانس خبری مشترک با اشرف غنی احمد زی، همتای افغان خود گفت: ترکیه به حمایت‌های خود از افغانستان در همه زمینه‌ها از جمله سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها، استخراج معادن، غذا و کشاورزی ادامه خواهد داد و روابط دوستانه میان کابل- آنکارا در سال‌های آتی افزایش خواهد یافت.

اردوغان در ادامه سخنانش در کاخ ریاست‌جمهوری کابل گفت: ترکیه برای روابطش با افغانستان اهمیت زیادی قائل است و همچنان در کنار افغان‌ها خواهد بود.

اشرف غنی احمد زی نیز در سخنانش تاکید کرد که روسای جمهور ترکیه و آنکارا برای ارتقای همکاری در تمام زمینه‌ها به توافق رسیده‌اند.

رئیس‌جمهوری ترکیه روز شنبه در میان استقبال گرم مقام‌های افغان در سفری یک روزه وارد کابل شد.

اشرف غنی احمد زی "بالاترین مدال مدنی" را به اردوغان تقدیم کرد.

اردوغان همچنین از نیروهای ترکیه‌ای مستقر در افغانستان دیدن کرد. نیروهای این کشور در افغانستان در جریان عملیات‌های رزمی شرکت نداشتند و به همین دلیل تلفات نظامی وجود نداشت. ترکیه میانجی بالقوه مذاکرات میان کابل و شبه‌نظامیان طالبان محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N545668

وبگردی