آفتاب

تعهد بیلاوال بوتو برای مقابله با افراط‌گرایی و گروههای شبه‌نظامی

تعهد بیلاوال بوتو برای مقابله با افراط‌گرایی و گروههای شبه‌نظامی

پسر نخست‌وزیر فقید پاکستان در جریان مناظره سیاسی رسمی خود در یک راهپیمایی گسترده متعهد شد تا در مقابل افراطی‌گری بایستد و از ورود داعش به پاکستان جلوگیری به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ده‌ها هزار تن از مردم پاکستان در کراچی گردهم آمدند تا به سخنان بیلاوال بوتو زرداری، پسر آصف علی زرداری، رئیس‌جمهوری سابق پاکستان و بی‌نظیر بوتو، نخست‌وزیر فقید این کشور گوش فرا دهند. تجمع‌کنندگان همچنین پرچم حزب اصلی مخالف مردم پاکستان را که متعلق به بوتو است را در دست داشتند.

بیلاوال 26 ساله قرار است رهبری حزب را که پدرش برعهده داشت، در دست بگیرد.

وی در سخنرانی خود که دو ساعت به طول انجامید، اقدامات طالبان پاکستان و سایر گروه‌های شبه‌نظامی از جمله داعش در عراق و سوریه را محکوم کرد و نگرانی خود را بابت افزایش خشونت‌های فرقه‌گرایی ابراز داشت و گفت: جنگ داخلی روزی به نام مذهب در کشور به وقوع می‌پیوندد اما نباید اجازه دهیم چنین اتفاقی رخ دهد. من متعهد می‌شوم تا به افراط‌گرایی و اقدامات شبه‌نظامی‌گرایانه پایان دهم. دشمنان پاکستان را شکست می‌دهیم.

فرزند زرداری و بوتو در ادامه صحبت‌هایش در راهپیمایی روز شنبه در کراچی ناآرامی سیاسی اخیر در کشور اعلام کرد و گفت، نیروهای خارجی و داخلی با یکدیگر دست به یکی شده و می‌خواهند از پاکستان، عراق و سوریه‌ای دیگر بسازند. تازه اینکه یک نخست‌وزیر دست‌نشانده در رأس کار باشد. همه چیز رو به یغما و نابودی می‌رود و جنگ داخلی رخ می‌دهد.

بیلاوال بوتو ادامه داد: "بوتوییسم" جهادی در مقابله با افراط‌گرایی، فقر و نابرابری‌ها و بی‌عدالتی‌هاست.

تحلیلگران می‌گویند، هدف اصلی راهپیمایی روز شنبه اعلام وجود بیلاوال بوتو به عنوان وارث سیاسی راستین مادرش، بی‌نظیر بوتو بوده است.

انتهای پیام

کد N545628

وبگردی