آفتاب

شورای امنیت اجرای آتش‌بس در کشور مالی را خواستار شد

شورای امنیت اجرای آتش‌بس در کشور مالی را خواستار شد

همزمان با از سرگیری گفت‌وگوهای صلح کشور مالی در الجزایر تمام اعضای شورای امنیت سازمان ملل طی بیانیه‌ای با استقبال از سرگیری روند گفت‌وگوها خواستار احترام به آتش بس توافقی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ریانووستی، براساس این بیانیه، شورای امنیت سازمان ملل از تمام گروه‌ها خواست تا به آتش بس 24 ماه مه سال جاری و همچنین توافق پایان خشونت 24 ماه ژوئیه امسال احترام گذاشته و از انجام اقداماتی که چشم انداز صلح را به خطر می‌اندازد، خودداری کنند.

اعضای شورای امنیت همچنین با اشاره به توافق حاصل شده در ماه ژوئیه از احزاب مالیایی خواستند تا به توافق صلحی جامع و کامل دست یابند تا روند رسیدن به نتیجه سیاسی در این بحران و همچنین صلح و ثبات طولانی مدت در سراسر این کشور، احترام به حاکمیت، اتحاد و تمامیت منطقه‌ کشور مالی تسهیل شود.

پس از انتشار مجموعه‌ای از بیانیه‌های خبری درباره مالی جهت محکوم کردن حمله به صلح بانان سازمان ملل، روز جمعه اعضای شورای امنیت درباره از بین رفتن امنیت در شمال مالی ابراز نگرانی کردند.

در این بیانیه آمده است: اعضای شورای امنیت سازمان ملل از گروه‌های مسلح که اقدام به انجام عملیات در شمال کشور مالی می‌کنند می‌خواهند تا تعهد خود را به همکاری با سازمان ملل برای توقف فوری و محکوم کردن حمله به صلح بانان نشان دهند و از تمام مدعیان خواستند تا از شکل گیری یک حمله دیگر جلوگیری کنند.

گفت‌وگوهای صلح داخلی در کشور مالی قرار بود تا از 19 اکتبر آغاز شود. خبر از سرگیری این مذاکرات در میان افزایش خشونت‌ها در شمال این کشور که به کشته شدن 9 صلح بان نیجریه‌ای سازمان ملل انجامید، مطرح شد.

انتهای پیام

کد N544933

وبگردی