آفتاب

وزیر جنگ اسرائیل: فلسطین تنها می‌تواند خودمختاری به دست آورد!

وزیر جنگ اسرائیل: فلسطین تنها می‌تواند خودمختاری به دست آورد!

وزیر جنگ اسرائیل با اعلام اینکه براندازی حماس کاری احمقانه است، گفت: نمی‌توانیم به فلسطین حق تبدیل شدن به یک کشور را بدهیم اما می‌توانیم خودمختاری به آن بدهیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، موشه یعالون، وزیر جنگ اسرائیل در مصاحبه‌ای با روزنامه معاریو، بر ضد تشکیل کشور فلسطین سخن گفت و از تصمیمش برای عدم سرنگونی حماس دفاع کرد.

یعالون همچنین از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مصاحبه‌ای با اسرائیل حیوم انتقاد کرد و گفت: حتی اگر اسرائیل از مرزهای پیش از 1967 عقب‌نشینی کند عباس هرگز به تعهدش در پایان درگیری‌ها با اسرائیل پایبند نمی‌ماند. من به جای یافتن یک راه‌ حل، به دنبال راهی برای مدیریت درگیری و روابط خود در مسیری بسیار مستحکم هستم. زمان آن رسیده که خودمان را از مفاهیم خلاص کنیم که تنها ما را به سمت مفهوم و چارچوب تشکیل یک کشور سوق می‌دهد. ما تنها می‌توانیم به فلسطین یک خودمختاری بدهیم.

یعالون گفت، پیش از عملیات صخره سخت کابینه امنیت اسرائیل هزینه‌ها و ضررها و زیان جنگ غزه را مورد ارزیابی قرار داد. تمام وزیران بجز آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه اعلام کرد که این عملیات در این برهه نادرست است.

انتهای پیام

کد N544912

وبگردی