آفتاب
سردار سلامی در پنحمین همایش سالگرد شهدای وحدت:

هدف دشمن ایجاد تفرقه میان مسلمانان است/ شکل‌گیری وحدت پایدار با تقدیم 43 شهید

هدف دشمن ایجاد تفرقه میان مسلمانان است/ شکل‌گیری وحدت پایدار با تقدیم 43 شهید

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: واقعه شهدای وحدت نقطه شکل‌گیری وحدت پایدار و غیرقابل شکست شد به طوری که خون مردمان جای جای میهن در هم آمیخت و پیمان خون بسته شد و این پیمان پایدار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پنحمین همایش سالگرد شهدای وحدت در محل تیپ 110 سلمان فارسی زاهدان، اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان و مردمانش همواره و در ‌طول تاریخ برای کشور بزرگ ایران و تمدن اسلام جایگاه و منزلت رفیعی داشته است.

وی افزود: امروز در نگاه نظام رئوف و کریم اسلامی جمهوری اسلامی ایران، رفاه، سربلندی، امنیت و پیشرفت مردم در دستور کار جدی و اولویت اساسی است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: برای این منظور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی زیباترین دسته‌های گل خود را تقدیم این مردم کرد، شهید شوشتری برای ما یک اسطوره بود، تراکم یک دوره سخت جهاد و یک قهرمان شجاع میدان‌های سخت بود.

وی افزود: شهید محمدزاده نیز همین طور، آنان در دامان تعالیم مکتب انسان‌ساز اسلام و در مکتب رسول خدا (ص) و اهل بیت مکرم او، تعلیم یافته بودند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه شهید شوشتری، محمدزاده و شهدای وحدت، صحنه‌های سختی از مبارزه با جهاد در راه خدا را طی کرده بودند، گفت: در درون قلب و ذهن آنان دنیایی از معرفت و عاطفه و احساس باور موج می‌زد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: شهید شوشتری در جایگاه پدر برای فرزندان محروم و یتیم این سامان نقش آفرینی داشت و دست نوازش بر سر آنان می‌کشید، او دوستدار فقرا بود و عشق او خدمت و آرزوی شهادت در خدمت به خلق بود.

وی گفت: آنها این سرزمین را برای این انتخاب کردند تا درون خانه قلب مردم ساکن شده و آنها را به سوی آرزوهایشان پیش ببرند.

سردار سلامی عنوان کرد: در حالی که آنان می‌توانستند همچون دیگران به زندگی خود مشغول و به زندگی آرام بپردازند اما آنقدر که مردمان سرزمین‌های مختلف جنوب و جنوب شرق را دیده بودند، فرزندان خود را نمی‌دیدند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: واقعه شهدای وحدت نقطه شکل‌گیری وحدت پایدار و غیرقابل شکست شد به طوری که خون مردمان جای جای میهن در هم آمیخت و پیمان خون بسته شد و این پیمان پایدار است.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: پیام خون 43 شهید آن واقعه باشکوه است، آن حادثه وفاداری، میهمان‌نوازی و همراهی مردم این سرزمین را با فرماندهان سپاه به خوبی نشان داد.

وی گفت: بخش اعظم شهدا، مردم این سامان هستند و صحنه‌های روشن و نورانی آنان همواره زنده و پایدار است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: ثمرات آن خون‌های پاک روی زمین در حقیقت تفسیر آیات آسمانی بود چراکه ایمان مردم ما، بسیجیان و طوایف عزیز و شریف سیستان و بلوچستان به ظلم آغشته نشد و خدا امنیت را بر این سرزمین جاری کرد و ناامنی به کاشانه‌ بدخواهان نظام رفت و انتقام خون آنها گرفته شد.

سردار سلامی گفت: امروز دشمنان خدا ‌و متحدانان آنان در التهاب، اضطراب و ذلت فرو رفته‌اند و شجره طیبه انقلاب میوه‌های پر ثمری را داشت به طوری که طوایف بزرگ می‌دانستند که باید ‌مقابل سیاست‌های استکباری قدرت‌های بزرگ چون آمریکا باید ایستاد.

وی افزود: نزدیک به 40 سال است که بسیاری از بلاد اسلامی زیر آتش مستکبران و دولت‌های مرتجع و متحد آنها قرار دارد و منطقه‌ای نیست که از گلوله‌ها و آتشباری‌ها، فتنه‌ها و توطئه آنان در امان باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از جمله استثنائاتی است که با وجود 8 سال با سنگین‌ترین تهاجمات جهان از زمین خود مواجه بوده است اما به پشتوانه حضور همه‌جانبه مردم و رهبری داهیانه انقلاب مصون مانده است.

سردار سلامی بیان کرد: اکنون هواپیماهای بدون سرنشین در کشورهای همسایه، آرامش را از مردم گرفته‌اند و آنها را قربانی می‌کنند به طوری که مردم و نوامیس در التهاب هستند، در هر نقطه از کشورهای اسلامی با فتنه‌انگیزی‌های مختلف نمی‌خواهند مسلمانان امنیت، قدرتمند و رفاه و استقلال داشته باشند و از هویت اسلامی خود برخوردار باشند.

وی افزود: آنان ثروت و نفت کشورهای اسلامی را به تاراج می‌برند و معیارهای فرهنگی و اسلامی از جمله حجاب را نشانه رفته‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: شهیدان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به میدان آمدند تا مصونیت ایجاد کنند، از جسم خود سپر و از سینه‌های خود صخره ایجاد کرده تا به جای اینکه گلوله‌ها به مردم اصابت کند به آنان بخورد و این جریان ادامه دارد.

سردار سلامی گفت: سران طوایف با غیرت دینی و تعصب ملی و مشارکت آحاد مردم و حضور آنان در میدان‌های مختلف و با به دست گرفتن سلاح توسط آنان و رصد شبانه‌روزی سرزمینی سبب شدند تا هیچ بدخواهی قادر نباشد از چشمان تیزبین آنان عبور کند و آرامش و عزت آنان را مخدوش کند.

وی افزود: سرزمین شما در مسیر آبادانی و پیشرفت و ترقی است و بر شماست تا با غیرت و تعصب، همیت، ایمان، شجاعت و رشادت از امنیت، آزادگی و حریت این خطه دفاع کنید.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی توانسته در نبرد با قدرت‌های جهانی، اراده امت اسلامی را به آن‌ها تحمیل و اجازه به ثمر نشستن سیاست‌های ضد اسلامی و انسانی را به آنها ندهد و قدرت آنها را تحقیر کرده است به طوری که آنها امروز به گوشه تحولات منطقه فراری داده شده‌اند و اراده آنان دیگر جاری نیست.

سردار سلامی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی در طول حیات خود دست به اقدامات بزرگی زده است، هنر این نظام با رهبری بی‌نظیرش هست به طوری که ابهت و هیمنه قدرت‌های بزرگ را شکسته است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: هنر نظام مقدس جمهوری اسلامی، فراری دادن سیاست‌های دشمنان از سرزمین‌های اسلامی است که متکی بر اندیشه‌های الهی است و ایران اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری قدرتمند و دشمنانش بیش از هر زمان ضعیف‌ترند.

وی عنوان کرد: برای دفاع از ارزش‌‌ها، آرمان‌ها، منافع، آزادی و استقلال کشور هیچ نگرانی وجود ندارد چون ملت در صحنه و گوش به فرمان رهبر است و آماده است تا با فرمان او در راه خدا علیه دشمنان جهاد کنند.

سردار سلامی افزود: دشمن امروز می‌خواهد با به جان هم انداختن مسلمانان، صهیونیست‌ها را به آرامش رسانده و فلسطینیان را قتل عام کند و ثروت مادی و معنوی آنان را به یغما ببرند که این مسئله نظام اسلامی ایران به خوبی درک کرده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: به فضل خدا، صفوف دشمنان را می‌شکنیم، راه شهیدان شوشتری، محمدزاده و شهدای بلوچ و سیستانی، مازندرانی، خوزستانی و همه شهدای راه وحدت ادامه خواهد داشت و خداوند وعده کرده است که اگر دین او را یاری دهید، او شما را یاری خواهد کرد.

کد N544889

وبگردی