آفتاب

برگزاری تظاهرات فلسطینی‌ها در حمایت از مسجد الاقصی

برگزاری تظاهرات فلسطینی‌ها در حمایت از مسجد الاقصی

پس از نماز جمعه اعتراضاتی در نوار غزه، کرانه باختری و قدس در حمایت از مسجد الاقصی و محکوم کردن هتک حرمت این مکان مقدس توسط شهرک نشین‌های صهیونیست و تندروهای یهود برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، هزاران تن در نوار غزه در راهپیمایی مشارکت کردند که گروه‌های فلسطینی فراخوان برگزاری آن را داده بودند. شرکت کنندگان در این راهپیمایی با سردادن شعارهایی چون "لبیک یا اقصی"، پلاکاردهایی در دست گرفتند که روی برخی از آنها نوشته شده بود: "ای اقصی، جان ما فدای تو".

اسماعیل رضوان، از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در سخنان خود در این راهپیمایی عنوان داشت: هتک حرمت مسجد الاقصی باعث خواهد شد که تمام منطقه علیه اسرائیل اشغالگر به آتش کشیده شود.

وی با درخواست از فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس برای دفاع از مسجد الاقصی، از مقاومت نیز خواست تا برای دفاع از الاقصی و جلوگیری از تخریب آن و ساختن معبد اسرائیلی روی آن در آمادگی کامل به سر ببرند.

اسماعیل رضوان همچنین از کشورهای عربی و اسلامی خواست تا برای توقف تجاوزهای رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی دست به تحرکات فوری بزنند.

در همین حال، در نابلس، الخلیل و رام الله واقع در کرانه باختری تظاهراتی در یاری از مسجد الاقصی و در محکوم کردن اقدامات اسرائیل برگزار شد.

در نابلس واقع در شمال کرانه باختری، نیروهای امنیتی فلسطینی راهپیمایی صدها نفری که توسط جنبش حماس برگزار شده بود، متفرق کردند.

انتهای پیام

کد N544866

وبگردی