آفتاب
29 و 30 مهرماه

کنفرانس جهان علیه خشونت و افراط‌گری برگزار می‌شود

کنفرانس جهان علیه خشونت و افراط‌گری برگزار می‌شود

دومین کنفرانس جهان علیه خشونت و افراط‌گری 29 و 30 مهرماه با حضور اساتید دانشگاه، دانشجویان و مهمانان خارجی در دانشگاه تهران به مدت دو روز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احسان محمدی، دبیر اجرایی این کنفرانس در این باره اعلام کرد: پس از ارائه ایده جهان علیه خشونت و افراط‌گری توسط حسن روحانی، رییس‌جمهور کشورمان در هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل و تصویب قطعنامه‌ای در این سازمان در این باره، کانون مطالعات بین‌المللی و فرهنگی دانشگاه تهران اقدام به طراحی یکسری کنفرانس‌هایی در این باره شد.

او ادامه داد: تبیین دیدگاه جهان علیه خشونت و افراط‌گری از سوی دانشگاهیان بسیار حائز اهمیت است بر همین اساس کنفرانس اول در اردیبهشت ماه سال جاری به صورت داخلی برگزار شد و اکنون کنفرانس دوم اواخر مهرماه برگزار می‌شود.

محمدی اضافه کرد: در این کنفرانس دو روزه اندیشمندانی از کشورهای خارجی از جمله ترکیه، کانادا و آمریکا و ... حضور می‌یابند. پنج پنل با عناوین ادیان، مذاهب و تمدن‌ها، حقوق بین‌المللی، تروریسم و امنیت، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی و جهانی شدن برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی کنفرانس جهان علیه خشونت و افراط‌گرایی افزود: در این پنل‌ها بیش از پانزده نفر از اساتید برجسته از جمله الهه کولایی، نقیب‌زاده، محمدرضا دهشیری، علی خرم، ابراهیم متقی و ... حضور می‌یابند. هم‌چنین قرار است در مراسم افتتاحیه این کنفرانس الهام امین‌زاده، معاون رییس‌جمهور سخنرانی کند.

انتهای پیام

کد N544858

وبگردی