آفتاب

انور ابراهیم: برای مقابله با دولت مالزی، خطر زندان رفتن را می‌پذیرم

انور ابراهیم: برای مقابله با دولت مالزی، خطر زندان رفتن را می‌پذیرم

انور ابراهیم، رهبر اپوزیسیون مالزی که امروز (شنبه) قصد بازگشت به کشورش را دارد، گفت: خطر زندان رفتن را به جان می‌خرم تا با دولت مالزی بجنگم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، انور ابراهیم در مصاحبه با روزنامه دیلی تلگراف گفت که به رغم تهدید محبوس شدن، امروز از لندن عازم مالزی می‌شود. وی پیش از این در زندان بود و هیچ امیدی به بازگشت نداشت اما زمانی که این نماد اپوزیسیون مالزی قدم در هواپیما می‌گذارد، دقیقاً می‌داند که عازم کجاست.

انور ابراهیم می‌گوید: چندین تن از دوستانم تلاش کردند تا مرا متقاعد کنند که به مالزی نروم. این اقدام خصوصاً برای خانواده‌ام سخت است اما زمانی که من پرونده اجرای اصلاحات را در مالزی آغاز کردم، می‌دانستم که کار آسانی را در پیش‌رو نخواهم داشت. تنها با یک حزب سیاسی روبرو نیستیم بلکه ما با سیستمی فاسد و سرکوبگر سروکار داریم. با این حال اگر کسانی همانند من نتوانند که در مقابل این خودکامگی‌ها بایستند، از جوانان چه انتظاری می‌توان داشت؟

انور ابراهیم زمانی در سمت وزیر دارایی، معاون نخست‌وزیر و چهره سیاسی مطرح در دوران ماهاتیر محمد خدمت کرده است که از احترام بین‌المللی زیادی برخوردار بود. اصلاحات اقتصادی وی از سوی غرب به عنوان یک الگو شناخته می‌شد. اما پس از تغییر دولت، وی با اتهامات بسیاری از جمله فساد و همجنس‌گرایی متهم شد.

رهبر اپوزیسیون مالزی در ادامه تأکید کرد: این اقدامات نشانگر روش‌های خودکامه دولت است. آنها به تهمت‌های نژادپرسانه و تعصب مذهبی متوسل شده‌اند. در چنین شرایطی جامعه بین‌الملل که فضا را در سایر بخش‌های این کشور مسلمان می‌بیند، نمی‌تواند با مالزی برخورد مثبتی داشته باشد. این اشتباه است. مالزی باید برای سایر کشورهای مسلمان همچون فانوس باشد و راه را به آنها در مسیر رسیدن به دموکراسی همانند ترکیه و تونس نشان دهد.

انور ابراهیم همچنین درخصوص ناپدید شدن هواپیمای بوئینگ MH370 خطوط هوایی مالزی در ماه مارس گفت: دولت مالزی همچنان از انتشار واقعیت‌ها برای عموم مردم خودداری می‌کند؛ خصوصاً درباره لیست بار تا امروز من به پاسخی نرسیده‌ام. دولت مالزی تلاش کرد تا پنهان‌کاری کند اما این مسئله برای هفته‌ها زیر ذره‌بین رسانه‌ها قرار داشت و این بخشی از سیستم حکومت مالزی را نشان داد. خلبان این هواپیما (ظاهری احمدشاه) از حامیان من بود اما اینکه بگوییم یک هواپیماربایی انجام شده چراکه وی از حامیان من بوده است، مضحک است. کشورهای دیگر نیز که در عملیات جستجو شرکت داشتند، سکوت کرده‌اند و اطلاعاتی نمی‌دهند. من به تئوری‌های توطئه اعتقادی ندارم اما این کاملاً غیرعادی است که بسیاری از کشورها موضعی جدی در این خصوص اتخاذ نکرده‌اند و این غیرعادی است که تصور کنیم یک هواپیما بدون هیچ دلیلی ناپدید شده است.

رهبر اپوزیسیون مالزی در ادامه گفت که برای رفتن به مالزی از خطوط هوایی تایلند استفاده می‌کند و نه مالزی و دلیل آن را قیمت بلیط عنوان کرد.

انتهای پیام

کد N544359

وبگردی