آفتاب

وزیر تجارت ژاپن به خاطر رسوایی مالی گروههای حامی وی استعفا می‌دهد

وزیر تجارت ژاپن به خاطر رسوایی مالی گروههای حامی وی استعفا می‌دهد

رسانه‌های ژاپن امروز (شنبه) گزارش دادند، وزیر تجارت و صنعت جدید این کشور قصد دارد به دنبال انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه تعدادی از گروه‌های حامی وی از سرمایه‌های سیاسی سوءاستفاده کرده‌اند، استعفا دهد؛ اقدامی که ضربه‌ای به نخست‌وزیر ژاپن محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "یوکو اوباچی"، دختر 40 ساله نخست‌وزیر پیشین ژاپن و وزیر تجارت و صنعت کنونی این کشور به افراد نزدیک به شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن گفت، قصد دارد تا استعفا دهد و هنگامی که شینزو آبه عصر امروز از نشست آسیا- اروپا در ایتالیا بازگردد، این مساله را با وی در میان می‌گذارد.

اوباچی که به عنوان یکی از رقبای احتمالی آتی برای انتخاب شدن به عنوان نخستین نخست وزیر زن ژاپن محسوب می‌شد، روز پنج‌شنبه به خاطر گزارش‌ها مبنی بر سوء‌استفاده مالی که احتمالا قوانین مربوط به سرمایه‌های مالی و انتخاباتی را نقض می‌کند، در یک هیات پارلمانی عذرخواهی کرد.

یکی از سخنگویان وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن گفت: از برنامه اوچی برای استعفا بی‌خبر است و دختر اوباچی به هیچ تماس تلفنی پاسخ نمی‌دهد.

وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت سپس در گزارشی خبری گفت، یوکو اوباچی بازدید خود از مرکز ژاپن را که برای امروز برنامه‌ریزی شده به خاطر اجتناب از بی‌نظمی‌های پیش بینی شده لغو کرد.

اوباچی روز جمعه به افراد نزدیک به شینزو آبه گفت: مسئولیت این رسوایی را به عهده می‌گیرم. من درباره این مساله مالی تحقیق می‌کنم اما فکر می‌کنم که هیچ توضیح قانع کننده‌ای برای آن وجود ندارد. من معتقدم که انکار بهانه مناسبی نیست.

شینزو آبه دو ماه پیش به منظور نشان دادن تعهدش برای حمایت از زنان اوباچی را به عنوان وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت منصوب کرد.

انتهای پیام

کد N544342

وبگردی