آفتاب

کولیوند: تبعیت نکردن از ریش‌سفیدان ابتدای انشعاب در طیف‌های سیاسی است

کولیوند: تبعیت نکردن از ریش‌سفیدان ابتدای انشعاب در طیف‌های سیاسی است

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی به نقش سران و ریش‌سفیدان در طیف‌های مختلف سیاسی تاکید کرد و افزود: تبعیت نکردن از چنین افرادی ابتدای انشعاب در جناح‌ها و طیف‌های سیاسی است.

محمد جواد کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درخصوص تلاش‌های اصولگرایان و اصلاح‌طلبان برای رسیدن به اجماع و بی‌نتیجه بودن آن تاکنون گفت: اصولگرایان و اصلاح‌طلبان افکار متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند و در عین حال در درون خود نیز شاهد اختلاف نظرهایی هستیم لذا رسیدن به یک مجموعه واحد در هر جناح اهدافی را می‌طلبد که در آن اهداف افراد در مجموعه و طبق فکری واحد به حداقل‌ توافق‌هایی برسند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این حداقل توافقات جلسات مشترکی برگزار می‌شود که هفته گذشته نیز با حضور اغلب اصولگرایان کشور جلسه‌ای برگزار شد.

نماینده مردم کرج در مجلس همچنین بیان کرد: قطعا با وجود تفکرات متنوع باید جلسات زیادی نیز برگزار شده تا افکار به یکدیگر نزدیک‌تر شوند. پیش از این آیت‌الله مهدوی کنی در طیف اصول‌گرایان این کار را انجام می‌داد ولی با توجه به بیماری پیش آمده برای ایشان در حال حاضر آقایان تقوی و مصباح یزدی حضور دارند که سعی می‌کنند افکار اصولگرایان را جمع‌بندی کنند تا ان‌شاالله توافقی حاصل شود.

کولیوند با تاکید بر نیاز به وحدت در کشور افزود: به نظر من اگر حداقل‌هایی در هر جناح تعریف شود می‌توان به نتیجه رسید و همه باید به حداقل‌های تعیین شده پایبند باشند.

این نماینده مجلس همچنین درخصوص نقش سران و ریش‌سفیدها به ضرورت وجود چنین افرادی تاکید کرد و گفت: متاسفانه افکار و تصمیم‌گیری‌های متعدد موجب شده حرف‌شنوی از سران طیف کاهش پیدا کند که اگر این فضا مهیا شود و این حرف‌شنوی صورت گیرد بسیاری از کارها بدون دغدغه و تفرقه پیش خواهد رفت.

وی افزود: بحث اینجاست که بعضی افراد در درون طیف‌های مختلف حرف ریش‌سفید خود را قبول نمی‌کنند که این ابتدای انشعاب است.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در ارزیابی خود از وضعیت و عملکرد فعلی اصلاح‌طلبان در کشور اظهار کرد: اصلاح‌طلبان برای جایگاه‌ها و مناصب در همه دستگاه‌ها و نهادها تلاش می‌کنند و اگر ضمن این تلاش نگاهی به آینده و مصالح کشور نیز داشته باشند خیلی بهتر می‌توانند فعالیت کنند البته در بسیاری موارد جایگاه‌ها را اخذ کردند اما باید گفت آنچه برای مدیریت کشور لازم است وجود ندارد و در برخی موارد شاهد بی‌تدبیری‌هایی هستیم.

کولیوند در پایان تصریح کرد: البته این بی‌تدبیری‌ها فقط شامل اصلاح‌طلبان نمی‌شود و طیف‌های دیگر نیز را دربر می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N544310

وبگردی