آفتاب

آمریکا: انتقاد از وضعیت حقوق بشر، کره‌شمالی را عصبی کرده است

آمریکا: انتقاد از وضعیت حقوق بشر، کره‌شمالی را عصبی کرده است

یکی از مقام‌های ارشد آمریکا گفت: دولت کره‌شمالی در حال خارج شدن از لاک خود است و تقلا می‌کند تا با افزایش انتقادهای بین‌المللی از سابقه حقوق بشری خود که مشروعیت این دولت خودکامه را به چالش می‌کشد، مقابله کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رابرت کینگ، نماینده آمریکا در امور حقوق بشر کره‌شمالی گفت: اینکه پیونگ‌یانگ بیش از پیش وارد این مساله شده است، دلگرم کننده است اما این کشور همچنان منفور است.

این مقام آمریکایی در ادامه خاطرنشان کرد که از زمان انتشار گزارش حقوق بشری سازمان ملل در ماه فوریه که طبق آن پیونگ‌یانگ مرتکب جنایت علیه بشریت شده است، این کشور با «شهرت مهیب و ترسناکی» روبه‌رو شده است.

وی در ادامه از جامعه بین‌الملل درخواست کرد تا بر فشارهای خود ادامه دهند.

کینگ در سخنانش در اندیشکده واشنگتن گفت: کره‌شمالی در حال باختن این نبرد است. آنها این را خوب می‌دانند و وارد مسائل حقوق بشری شده‌اند. آنها وزیر امور خارجه و هر مقام دیگری را که بتوانند به کشورهای مختلف جهان اعزام می‌کنند تا بلکه بتوانند جلوی تخریب وجهه خود را بگیرند.

کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل سوءرفتارهای این کشور منزوی را شبیه نازی‌های آلمان دانسته و دولت پیونگ‌یانگ را به راه‌اندازی کمپ زندانیان سیاسی متشکل از 120 هزار زندانی و سانسور اخباری مربوط به آدم‌ربایی اتباع کره‌ جنوبی، ژاپن و سایر کشورها متهم کرده است.

از زمان انتشار این گزارش، کره‌شمالی به روش‌های مختلفی این اتهام‌ها را رد کرده است و ارزیابی خود را از وضعیت حقوق بشری‌اش منتشر کرد. مقام‌های این کشور همچنین در سازمان ملل خواستار «پایان دادن به این مسئله و زیر سئوال بردن حقوق بشر برخی کشورهای خاص» شدند.

نماینده آمریکا در امور حقوق بشر کره‌شمالی به تحولات «کوچک و مثبتی» در رویکرد کره‌شمالی به این مسئله اشاره کرد و گفت: پیونگ یانگ به دلیل فشارها مجبور شده است تا وارد مسئله حقوق بشر شود.

از سوی دیگر داگ اندرسون، وکیل کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: با این حال این پیشرفت صوری است و من گمان نمی‌کنم که کره‌شمالی اجازه بدهد تا ناظران خارجی از کمپ‌های زندانیان دیدن کنند.

انتهای پیام

کد N544223

وبگردی