آفتاب
انصاری‌راد در گفت‌وگو با ایلنا:| 214343

وزارت اطلاعات باید حافظ آبروی مردم باشد

وزارت اطلاعات باید حافظ آبروی مردم باشد

شهروندان در مواجهه با وزارت اطلاعات باید احساس امنیت کنند و آقای روحانی به این وزارتخانه به عنوان نیرویی که باید مصالح کشور و آبروی مردم را حفظ کند و خدمتگزار به مصالح مردم باشد، می‌نگرد.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس ششم تاكید كرد: وزارت اطلاعات نباید به گونه‌ای باشد که شهروندان از آن بترسند بلکه شهروندان باید احساس امنیت بکنند و وزارت اطلاعات باید مصالح ملت و کشور و به خصوص شهروندان را حفظ کند و وزیر اطلاعات هم با همین نیت، آرزو وعلاقه به حوزه‌اش نگاه می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاری‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص ارزیابی از عملکرد وزارت اطلاعات و صحبت‌های اخیر حجت‌الاسلام علوی در خصوص سیاست‌های وزارت اطلاعات گفت: دیدگاه آقای رئیس‌جمهور در زمینه وزارت اطلاعات و شأن این وزارتخانه و اینکه چه شایستگی‌هایی باید داشته باشد و چگونه باید عمل کند را مساعد و مثبت می‌بینم.

وی ادامه داد: تصورم این است که آقای روحانی وزارت اطلاعات و شأن آن را می‌شناسد و می‌داند که این وزارتخانه برای حفظ امنیت کشور و محافظت از مصالح و حقوق کشور و مردم است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه شأن وزارت اطلاعات ارعاب و تهدید مردم نیست، اظهار داشت: شهروندان در مواجهه با وزارت اطلاعات باید احساس امنیت کنند و آقای روحانی به این وزارتخانه به عنوان نیرویی که باید مصالح کشور و آبروی مردم را حفظ کند و خدمتگزار به مصالح مردم باشد می‌نگرد.

انصاری‌راد با اشاره به شناختش از وزیر اطلاعات از مجلس پنجم یادآور شد: حسن نیت آقای علوی محرز است و درباره صحبت ایشان هم که وزارت اطلاعات می‌خواهد حافظ آبروی مردم باشد و در جهت مصالح مردم و مخصوصا در زمینه رد و تایید صلاحیت‌ها صحیح عمل کند تا آبروی مردم به آسانی مورد خدشه قرار نگیرد، تردید ندارم که با تمام وجود و حسن نیت بیان کرده‌اند و درصدد این است که وزارت اطلاعات همانطور که باید باشد، عمل کند.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس ششم ادامه داد: وزارت اطلاعات نباید به گونه‌ای باشد که شهروندان از آن بترسند بلکه شهروندان باید احساس امنیت بکنند و وزارت اطلاعات باید مصالح ملت وکشور و به خصوص شهروندان را حفظ کند و وزیر اطلاعات هم با همین نیت، آرزو وعلاقه به حوزه‌اش نگاه می‌کند.

وی با بیان اینکه در خصوص عملکرد جدید وزارت اطلاعات باید منتظر باشیم، خاطرنشان کرد: باید منتظر آینده و بالاخص تا زمان انتخابات بود تا دید این وزارتخانه درباره تایید صلاحیت‌ها و داوطلبان چگونه عمل می‌کند. برخوردهای سیاسی که ممکن است در آینده رخ بدهد وزارت اطلاعات نقش خود را چگونه در حفاظت از مصلحت کشور و آبرو وحقوق شهروندان نشان می‌دهد.

کد N544198

وبگردی