آفتاب

معاون رئیس‌جمهور عراق: پارلمان امروز وزیران امنیتی را انتخاب می‌کند

معاون رئیس‌جمهور عراق: پارلمان امروز وزیران امنیتی را انتخاب می‌کند

معاون رئیس جمهور عراق در سخنانی عنوان داشت: پارلمان امروز (شنبه) در یک رای گیری وزرای امنیتی را انتخاب می‌کند.

معاون رئیس جمهور عراق در سخنانی عنوان داشت: پارلمان امروز (شنبه) در یک رای گیری وزرای امنیتی را انتخاب می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، اسامه نجیفی، معاون رئیس جمهور عراق اعلام کرد: عراق در مرحله دشواری به سر می‌برد و به فعالیت‌های سیاسی منسجم‌تر و همچنین به آشتی ملی واقعی نیاز دارد.

وی همچنین عنوان داشت: پارلمان عراق امروز به تعیین وزرای امنیتی رای می‌دهد و این شروع جدیدی در مساله امنیتی است.

نجیفی در مصاحبه با شبکه بی‌.بی.سی افزود: دولت عملا بسیج نیروهای سابق پلیس را آغاز کرده است تا این افراد در درگیری‌های قریب‌الوقوع علیه داعش شرکت کنند.

معاون رئیس جمهور عراق با ترغیب ائتلاف برای آغاز سریعتر درگیری‌های موصل درباره تصمیم احتمالی ائتلاف برای موکول کردن انجام عملیات به زمانی دیگر اظهار نگرانی کرد.

وی همچنین گفت: ما مخالف این مساله نیستیم که استان‌ها به اقلیم‌هایی تبدیل شوند، اما این اقدام نباید بر پایه و اساس طائفه‌ای صورت بگیرد.

اسامه نجیفی افزود: اندیشه تشکیل اقلیم‌ها یکی از راه حل‌های منطقی است که با قانون اساسی همخوانی دارد ما مانع تمایل هیچ استانی برای تبدیل به اقلیم نیستیم، اما این اقدام نباید براساس اصول طائفه‌ای صورت بگیرد. ما مخالف وجود اقلیم‌های سنی، شیعه یا کرد هستیم.

وی تاکید کرد: باید طائفه‌های مختلف عراقی با یکدیگر برای حفظ تمامیت عراق و دفاع از این کشور متحد شوند.

این مقام عراقی با تکذیب این مساله که شکافی میان ریاست جمهوری عراق و افکار عمومی شیعه وجود دارد، گفت: ما به شیعیان احترام می‌گذاریم و روابط ما از دیرباز با آن‌ها ادامه داشته است و تنها تبلیغات برخی از رسانه‌ها و افراد است که مدعی این اختلافات می‌شوند، اما ما این مساله را پشت سر نهاده‌ایم و برای پیشرفت عراق و جنگ علیه تروریسم با گروه‌های شیعه و کرد هماهنگ هستیم.

انتهای پیام

کد N544161

وبگردی