آفتاب

عضو کمیسیون انرژی: اتحاد ایران و روسیه نقش مهمی در کنترل بازار نفت دارد

عضو کمیسیون انرژی: اتحاد ایران و روسیه نقش مهمی در کنترل بازار نفت دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ادامه فروش نفت توسط حکومت خودخوانده داعش با قیمتی بسیار پایین ممکن است به بازار انرژی لطمه‌های جدی‌تری وارد کند.

محمدسعید انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به کاهش بی‌سابقه قیمت نفت در بازارهای جهانی، گفت: آمریکا می‌خواهد با کمک هم‌پیمانانش نگرانی‌ها از داعش و جنگ خودساخته را به سوی دیگری منحرف کند و عربستان در این مسیر به عنوان یار و همراه همیشگی آمریکا نقش‌آفرینی کرده است.

وی افزود: کشورهای عضو اوپک باید هوشیار باشند و تن به این ذلت ندهند چرا که کاهش قیمت نفت به بشکه‌ای زیر 90 دلار در بازار امروز به شدت نگران‌کننده است و عربستان با افزایش تولید و کاهش حاشیه سود خود در فروش بازار را به دستور و خواست آمریکا به این سمت کشانده است.



نماینده مردم آبادان در مجلس تاکید کرد: متاسفانه اوپک سال‌هاست از ترس آمریکا حرکتی از خود نشان نمی‌دهد و ما نمی‌توانیم به این سازمان امیدوار باشیم اما می‌توان امیدوار بود که کشورهای مستقل در بازار اوپک با هوشیاری در مقابل این توطئه‌ها ایستادگی کنند.



وی تصریح کرد: کشورهای مستقل و توسعه یافته یا در حال توسعه در اوپک نظیر ایران و روسیه منافع مشترکی پیدا کردند و روسیه نیز به خوبی می‌داند بعد از تحریم‌ها هیچ کشوری به مانند ایران نمی‌تواند در کنار روسیه بایستد و جایی بهتر از ایران برای توسعه منافع ندارد و این اتحاد می‌تواند نقش مهمی در کنترل بازار نفت داشته باشد.



این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: داعش نفت مفتی را به زور به دست آورده و با قیمت پایین به کشورهایی نظیر ترکیه که امروز به یک حامی برای این حکومت تبدیل شده می‌فروشند اما آنچه که مشخص است ایران با تجربه گران‌بها از محاصره اقتصادی و تحریم با هوشیاری و کمی درایت می‌تواند از این بزنگاه نیز عبور کند و کاهش قیمت نفت در صورت هوشیاری مسئولان نمی‌تواند مشکلات زیادی را برای ایران ایجاد کند.





کد N544096

وبگردی