آفتاب

اختلاف نظر وزارت خارجه آمریکا و پنتاگون بر سر گسترش فعالیت ناتو

اختلاف نظر وزارت خارجه آمریکا و پنتاگون بر سر گسترش فعالیت ناتو

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا و سخنگوی پنتاگون بر سر ادعای وزارت دفاع این کشور مبنی براینکه آمریکا باید به مساله حضور نیروهای مدرن و مسلح روسیه در نزدیکی محل فعالیت ناتو بپردازد، اختلاف نظر دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، اختلاف نظر جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا و جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع این کشور بر سر این مساله با طرح سوالی از جانب خبرنگار آسوشیتدپرس به وجود آمد که گفت: این امر اصلا منطقی نیست که بایستیم و بگوییم علت اینکه ارتش روسیه به آستانه فعالیت‌های ناتو نزدیک شده، گسترش اقدامات ناتو در منطقه است.

اما جان کربی، سخنگوی پنتاگون در پاسخ گفت: احتمالا این همان خط فکری است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دارد. اگرچه پنتاگون گسترش فعالیت ناتو را تایید می‌کند اما این یک ائتلاف ضد روس نیست بلکه یک ائتلاف امنیتی است.

جان کربی پیش از خاطرنشان کردن این مساله که اوکراین عضوی از ناتو نیست، ادامه داد: این ناتو نبود که یگان‌های نظامی خود را به سمت مرز اوکراین پیش راند.

وی همچنین موافقت با این مساله را که روس‌ها گسترش فعالیت‌ ناتو را یک تهدید می‌دانند، رد کرد و این تضمین را داد که اقدامات و تحرکات ائتلاف ناتو خصمانه و تهدید کننده نیست.

سخنگوی پنتاگون همچنین نگرانی خود را بابت تحرکات روسیه در اطراف اوکراین ابراز داشت اما ساکی گفت، سایر کشورها نیز احساس تهدید می‌کنند و تاکید کرد که این گفت‌وگوها ادامه می‌یابد.

انتهای پیام

کد N544083

وبگردی