آفتاب

هشدار آیت‌الله نوری‌همدانی به حکام عربستان

هشدار آیت‌الله نوری‌همدانی به حکام عربستان

آیت‌الله نوری‌همدانی با هشدار به حکام عربستان گفت: برخی کشورها هنوز متوجه قدرت شیعیان نیستند و آنهایی که حکم اعدام شیخ نمر را صادر کردند، بدانند جهان اسلام پاسخ آنان را خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید، در دیدار با عضو ‏شورای مرکزی حزب‌الله لبنان، اظهار کرد: بسیار خرسند هستیم که سیدحسن نصرالله و همرزمان ثابت قدمشان در حزب الله لبنان اسراییل و استکبارگران را به زانو درآورده‌اند.

وی افزود: وحدت، ضرورت امروز دنیای اسلام است، زیرا امروز استکبار جهانی به رهبری آمریکا ‏درصدد شیعه‌هراسی، اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی است و ما باید با این نقشه شوم مقابله کنیم.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) آغاز و امروز با ‏رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تداوم یافته و به حدی مهم و تاثیرگذار شده است که کسی نمی‌تواند قدرت و نفوذ آن را انکار کند. موج بیداری اسلامی در کشورهای منطقه به خوبی این مسئله را نشان داد.

وی یادآورشد: برخی کشورها هنوز متوجه قدرت شیعیان نیستند و آنهایی که حکم اعدام شیخ نمر را صادر کردند باید بدانند که اگر این حکم اجرا شود، اعتراضات فراوانی را در کشورهای اسلامی در پی خواهد داشت و عربستان باید جهان اسلام را مقابل خود ببیند.

وی با بیان این‌که «دشمنان درصدد لوث کردن بیداری اسلامی و ایجاد انحراف ‏در انقلاب‌های مردمی منطقه هستند» خاطرنشان کرد: مشکل بزرگ استکبار جهانی، آمریکا و اسراییل‌ با ایران و شیعیان،‌ به دلیل اسلام انقلابی است که در جامعه شیعی وجود دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، نوری‌همدانی گفت: دشمنان باور نمی‌کردند که ایران اسلامی تا این حد پیشرفت کند، ولی امروز با این پیشرفت‌ها مواجه شده و مشاهده کردند که چگونه ایران اسلامی به پناهگاهی برای مسلمانان و مظلومان عالم تبدیل شده است؛ آنها با هدف مقابله با اسلام ناب و ایران گروه‌های تروریستی را علیه تشیع و اسلام ایجاد و بسیج کردند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: باید بدانیم که دشمنان به دنبال خنثی کردن انقلاب‌های مردمی و انحراف در بیداری ‏اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: وظیفه‌ سنگینی بر عهده ماست و باید جلوی نقشه‌های ‏دشمنان را بگیریم. علمای اسلام در این مسیر بیشترین مسئولیت‌ها را دارند؛ اما باید بدانیم که نخستین شرط مقابله با استکبار، آمادگی برای شهادت است.

این مرجع تقلید یادآور شد: لازم ‏است علمای اسلامی جلسات مشورتی با یکدیگر داشته باشند و پیشاپیش ‏قیام‌های مردمی حضور یابند؛ اگر در تونس، بحرین و مصر هم ولی فقیهی مانند امام (ره) و رهبری ‏معظم انقلاب وجود داشت، کارشان به اینجا نمی‌کشید و مطمئنا همه مشکلات آنها به دلیل این است که رهبر و ولی فقیه ندارند.

انتهای پیام

کد N543975

وبگردی