آفتاب

ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ غزه با فقدان آموزش و تجهیزات مواجه بود

ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ غزه با فقدان آموزش و تجهیزات مواجه بود

یکی از روزنامه‌های چاپ اسرائیل اذعان کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر غزه با فقدان تجهیزات لازم و آموزش کافی نیروها مواجه بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه هاآرتص اذعان کرد، ارتش اسرائیل به خاطر فقدان آموزش نیروها و تجهیزات کافی زمان دشواری را دریافتن و منهدم کردن تونل‌های حماس در غزه سپری کرد.

بنابر این گزارش، ارتش اسرائیل در ماموریت خود برای یافتن و نابود کردن 32 تونل حماس با فقدان عملیات درست مواجه بود که در نهایت باعث انجام عملیات "صخره سخت" در نوار غزه شد.

همچنین یکی از دلایلی که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی نتوانستند در عملیات خود در غزه و نابود کردن تونل‌های حماس موفق شوند بمباران هوایی غزه بود که باعث مسدود شدن این تونل‌ها شد و هر زمان هم که سربازان اسرائیلی تونلی را می‌یافتند به خاطر نداشتن مین و وسایل انفجاری کافی نمی‌توانستند آن را منفجر کنند.

هاآرتص در گزارش خود از 20 تن از افسران ارشد ارتش اسرائیل، ماموران اطلاعاتی و سربازان که در این جنگ 50 روزه شرکت داشتند اذعان کرد، یکی از دلایل شکست در این جنگ، آموزش ناکافی سربازان و عدم آمادگی آن‌ها به خاطر کسری بودجه اوایل سال جاری میلادی بوده است.

در مه سال جاری میلادی، ژنرال بنی گانتس، فرمانده ارتش اسرائیل اعلام کرد به خاطر کسری بودجه شدید، بودجه اختصاص یافته برای تمام واحدهای ذخیره ارتش تا پایان سال جاری میلادی قطع می‌شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و موشه یعالون، وزیر جنگ این رژیم به خاطر جنگ غزه و تلفات زیاد اسرائیلی‌ها به دنبال افزایش بودجه‌ نظامی هستند در حالیکه یائیر لاپید، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی مخالف این اقدام است چرا که معتقد است افزایش بودجه نظامی باعث کسری پول در زمینه آموزش، بهداشت و هزینه‌های اجتماعی می‌شود.

هزینه‌ امور نظامی اسرائیل در سال جاری میلادی احتمالا به 18 میلیارد دلار می‌رسد و شامل 3 میلیارد دلار کمک از جانب آمریکا نیز می‌شود.

انتهای پیام

کد N543662

وبگردی