آفتاب
مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی:

آذربایجان غربی در جذب طلبه مقام اول کشور را دارد

آذربایجان غربی در جذب طلبه مقام اول کشور را دارد

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: استان آذربایجان غربی در جذب طلبه در کشور مقام اول را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا ) منطقه آذربایجان غربی ، حجت الاسلام " قهرمانی " در همایش مدیران حوزه های علمیه استان که در محل سالن اجتماعات دفتر امام جمعه ماکو برگزار شدبا اعلام این مطلب گفت : امسال در حوزه های علمیه استان یک هزار نفر طلبه پذیرش شده‌اند که نسبت به سال قبل 250 نفر بیشتر است.

وی با بیان این‌که این طلاب زیر نظر یکصد نفر از اساتید حوزه آموزش‌های لازم را فرا می گیرند، افزود : طلبه‌های استان در حوزه‌های علمیه در سطح یک و دو آموزش‌های دینی را فرا می‌گیرند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان استقبال جوانان برای فراگیری علوم دینی را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت : حوزه های علمیه استان آذربایجان غربی در جذب طلبه در کشور مقام اول را به خود اختصاص داده است.

امام جمعه ماکو هم در این همایش با اشاره به برخی کمبود ها در حوزه های علمیه گفت : متاسفانه به حوزه های علمیه در برابر دانشگاه‌ها کمتر بها داده شده و امکانات کمتری داده می شود.

حجت الاسلام ایوب رنجبری با اشاره به تلاش دشمنان برای منزوی ساختن حوزه های علمیه و دور ساختن این پایگاه عظیم دینی از اجتماع افزود : لازم است تمامی مسئولان برای پررونق ساختن حوزه های علمیه که در متن اجتماع قرار دارند، از تلاش و کوششی دریغ نکنند.

انتهای پیام

کد N543659

وبگردی