آفتاب

دولت بلژیک رای اعتماد گرفت

دولت بلژیک رای اعتماد گرفت

دولت جدید نخست‌وزیر لیبرال بلژیک رای اعتماد اکثر نمایندگان پارلمان را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه لوفیگارو، با وجود اتهامات وارده علیه دو وزیر ملی‌گرای فلامان توسط اپوزیسیون، کابینه دولت «شارل میشل» رای اعتماد اکثریت پارلمان بلژیک را کسب کرد.

پس از گذشت چهار ماه از انتخابات، دولت راستگرای بلژیک سرانجام شنبه گذشته سوگند خورد. این دولت متشکل از ائتلاف چهار حزب است. پس از 30 ساعت بحث، دولت جدید بلژیک 84 رای موافق، 58 رای مخالف و یک رای ممتنع کسب کرد.

نخست‌وزیر 38 ساله بلژیک در اولین سخنرانی‌اش درباره سیاست عمومی از برنامه‌های مهم اصلاحات اقتصادی و اجتماعی دفاع کرد اما رفتار دو وزیر از حزب فلمیش درباره حزب راست افراطی جنجال برانگیز شد و اولین گام‌های دولت را با مشکل روبرو ساخت.

به‌رغم اینکه هلندی‌زبانان ملی‌گرای ائتلاف فلمیش جدید با کسب اکثریت آراء در انتخابات پیروز شدند، این حزب پس از جنجال بسیار اجازه داد که یک فرانسوی‌زبان برای بار دوم این کشور را که از لحاظ زبانی تقسیم شده است، رهبری کند.

این ائتلاف چهار حزبی از سیاست‌های «تجارت دوست» حمایت خواهد کرد که بارت دی ویور، رهبر ائتلاف فلمیش جدید (N-VA) از مدت‌ها پیش در مواجه با دولت سابق تحت رهبری سوسیالیست‌ها در پی آن بود. حال که سوسیالیست‌ها کنار رفته‌اند، دولت جدید بلژیک برنامه‌های ریاضتی اقتصادی را دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N543643

وبگردی