آفتاب

عطر مناجات حجاج ایرانی در مدينه پيچيد

عطر مناجات حجاج ایرانی در مدينه پيچيد

هزاران حاجي ايراني، شب گذشته با دلي پيراسته، پروا پيشه و واثق به الطاف خداوندي، دعاي پرفيض كميل را زمزمه كرده و در مظلوميت ائمه بَقيع عليهم‌السلام گريستند و با اشك‌هاي خود، بين‌الحرمين را شستشو دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هزاران حاجي ايراني در حالي گام در يكي از بهترين و عجيب‌ترين محدوده‌هاي اين عالم نهادند كه خود را براي قرار دادن در معرض چشمه‌سار عشق و عبوديت آماده كرده، كليد رحمت الهي در دست گرفته و مناجات عارفانه مولي‌الموحدين، حضرت علي عليه‌السلام را طوري زمزمه كردند كه قلب و دل را مشحون از سايه‌سار محبت و رحمتي يابند كه چون آبشاري از نور به سوي بندگانش سرازير شده و روح و جسمشان را در بر‌گيرد.



مومناني كه همواره و هر كجا كه باشند، در دعا‌هاشان، اهل بيت عليهم‌السلام را شفيع خود قرار مي‌دهند، اين بار در جوار حرم شريف نبوي و مرقدهاي تابناك ائمه مظلوم بقيع عليهم‌السلام، در حالي كه گنجينه واژگان دعاي روحبخش كميل را مرور مي‌كردند، از زبان اميرمؤمنان خواندند «اللّهمَ اغفر لِيَ الذُّنوبَ الّتي تَحْبِسُ الدُّعاءَ» و آنگاه با خواندن «وَ قَدْ اَتَيْتُكَ يا اِلهى بَعْدَ تَقْصيرى وَ اِسْرافى عَلى نَفْسى مُعْتَذِراً نادِماً مُنْكَسِراً مُسْتَقيلاً مُسْتَغْفِراً مُنيباً مُقِرّاً مُذْعِناً مُعْتَرِفاً…» انواع اقرار به گناه را به زبان جاري ساخته و اولين گام در توسل به درگاه خداوند را برداشتند.



انبوه حجاج در صفوف متراكم و در فضايي آرام و معنوي، فرازهاي دعاي پرفيض كميل را زمزمه كرده و در مظلوميت ائمه بقيع عليهم‌السلام گريستند. دعاي كميل زائران ايراني در مدينه با هماهنگي مقامات سعودي و حضور پليس اين كشور برگزار مي‌شود و در طول برگزاري اين مراسم با شكوه، خيابان‌هاي اطراف مسجد النبي (ص) مسدود شده و تنها زائران ايراني اجازه حضور در محدوده محل برگزاري مراسم را داشتند.

اين مراسم راس ساعت۳۰ /۲۱ شب گذشته با تلاوت آياتي از كلام الله مجيد آغاز شد و در ادامه، مداحان اهل بيت عصمت و طهارت در مدح و منقبت رسول الله (ص) و ائمه مظلوم بقيع (ع) به مديحه‌سرايي پرداختند. پس از قرائت دعاي كميل به لحن عربي، حجت الاسلام والمسلمين سيد محمدحسن ابوترابي‌فرد جانشين سرپرست حجاج ايراني در مدينه بعد، براي عزت اسلام و مسلمين و حل مشكلات جهان اسلام به درگاه خداوند متعال دعا كرد.



حجاج ايراني در حج امسال چهار نوبت در بين‌الحرمين دعاي كميل گروهي مي‌خوانند كه دو مراسم آن با حضور زائران ايراني مدينه قبل در بين‌الحرمين برگزار شده بود و امشب نيز نخستين نوبت آن بعد از موسم حج و با حضور حجاج مدينه بعد، برپا شد.

بنابراين گزارش، دعاي كميل در اقامتگاه‌هاي حجاج ايراني و از جمله در هتل دارالهادي، محل استقرار بعثه مقام معظم رهبري در مكه مكرمه نيز برگزار شد.

کد N543340

وبگردی