آفتاب
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س):

با مدیریت منابع می‌توان بحران کم‌آبی را سامان داد

با مدیریت منابع می‌توان بحران کم‌آبی را سامان داد

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: با مدیریت منابع می توان بحران کم آبی را مدیریت کرد و پاسخگوی نیاز مردم بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد سعیدی در دیدار با مدیرعامل و مدیران شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم با تاکید بر تجمیع منابع موجود افزود: با بکارگیری امکانات و منابع هرچند کم می توان اقدامات بزرگی را انجام داد.

وی با بیان روایتی از حضرت رسول اکرم (ص) افزود: با جمع آوری و به خدمت گرفتن صحیح امکانات می توان به اهداف بزرگی دست یافت.

وی ادامه داد: انسان وقتی در تنگنا قرار میگیرد از امکانات موجود به نحو شایسته و مطلوبی استفاده می کند، چنانچه که نمونه های زیادی را در زمان هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم که رزمندگان اسلام علی رغم کمبود سلاح و عدم تخصص جنگی با اتکا به امکانات موجود به پیروزی دست یافتند.

سعیدی در ادامه با اشاره به اینکه معارف اسلامی و شیعی برای همه ابعاد زندگی دنیوی و اخروی دارای رهنمودهای کارگشاست، گفت: باید به کشف این رهنمودها پرداخت و به آن التزام عملی داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس آموزه های اسلامی هیچ بن بستی وجود ندارد و همیشه راه حلی برای خروج از بن بست وجود دارد.

وی با بیان اینکه در دین ما برای مصرف آب چه دستورات و نکاتی قابل توجهی مطرح شده است، گفت: نماز مهمترین عبادتی است که در اسلام به عنوان ستون دین بیان شده است و انجام آن وابسته به تحصیل طهارت است و طهارت هم به وسیله آب محقق می شود.

وی با اشاره به این آب مایه حیات انسان است، گفت: برای تحصیل طهارت نیاز به آب است ولی در شرایط خاص که دسترسی به آب کافی برای شرب و طهارت وجود ندارد شارع مقدس اولویت را برای شرب و نجات جان انسان ها قرار داده و راهکار دیگری برای طهارت در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: چنانچه مردم به فلسفه این حکم خداوند آشنا شوند متوجه خواهند شد که خداوند برای حفظ جان انسان از برخی دستورات صرف نظر کرده است در نتیجه در اصلاح الگوی مصرف خود اقدام خواهند نمود.

انتهای پیام

کد N543025

وبگردی