آفتاب

آمریکا تحقیقات درباره برخورد خشونت‌آمیز پلیس هنگ‌کنگ را خواستار شد

آمریکا تحقیقات درباره برخورد خشونت‌آمیز پلیس هنگ‌کنگ را خواستار شد

آمریکا خواستار تحقیقات سریع، شفاف و کامل درباره ضرب و شتم یکی از معترضان حامی دموکراسی توسط پلیس لباس شخصی هنگ کنگ شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، تصاویر تلویزیونی از حمله ماموران پلیس به یکی از معترضان غیرمسلح در گوشه‌ای تاریک باعث خشم و عصبانیت فعالان و قانونگذاران این دولت شهر شده و آنها خواستار تحقیقات در رابطه با این مساله شدند.

پس از انتشار فیلم ضرب و شتم این معترض تنش‌ها در هنگ کنگ افزایش یافته و معترضان اعلام کردند که با وجود برکنار شدن ضاربان از سمت‌های خود، آن‌ها اعتمادشان را نسبت به پلیس از دست داده‌اند.

آمریکا گفت: با دریافت گزارش‌ها درباره اقدامات خشونت آمیز پلیس هنگ کنگ به شدت نگران شده است.

جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: ما از مقامات هنگ کنگ می‌خواهیم تا تحقیقاتی سریع، شفاف و کامل درباره این رویداد انجام دهند. ما درخواست خود را از دولت هنگ کنگ مبنی بر خویشتنداری و درخواست خود از معترضان مبنی بر ادامه ابراز درخواست‌هایشان به صورت صلح آمیز را تکرار می‌کنیم.

مابل آیو، رئیس سازمان عفو هنگ کنگ در بیانیه‌ای گفت: فکر این مساله که افسران پلیس هنگ کنگ فکر می‌کنند فرای قانون هستند ما را ناراحت می‌کند.

در همین حال دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس نیز خواستار حفظ حقوق و آزادی‌های مردم هنگ کنگ از جمله آزادی فردی، آزادی بیان و آزادی مطبوعاتی شده و سخنگوی وی از پلیس و معترضان این دولت شهر خواست تا خویشتنداری از خود نشان دهند.

انتهای پیام

کد N542995

وبگردی