آفتاب
در گردهمایی معاونان تهذیب مدارس علمیه کشور مطرح شد

کاربردی کردن علوم اخلاقی باید با تهذیب نفس صورت گیرد

کاربردی کردن علوم اخلاقی باید با تهذیب نفس صورت گیرد

گردهمایی معاونان تهذیب مدارس علمیه غرب کشور به میزبانی لرستان در خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، حجت‌الاسلام احمدرضا مبلغی، مدیر مرکز حوزه‌های علمیه لرستان در آیین افتتاح این نشست هم‌اندیشی گفت: تربیت و توسعه منابع انسانی بخشی از خروجی معاونت تهذیب است که در این راستا باید معاونان با تربیت مبلغان فعال در جامعه تمام همت خود را به‌کار گیرند.

وی با اشاره به این‌که تربیت نیروی کارآمد و آزموده باید در بستر علم و دانش صورت گیرد، افزود: کاربردی کردن علوم اخلاقی در جامعه توسط حوزویان باید با فراگیری علم و دانش و تهذیب نفس صورت گیرد.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان خاطرنشان کرد: اگر طلاب با فراگیری علم و اخلاق در حوزه‌های علمیه بتوانند اخلاق اسلامی را در جامعه ترویج دهند، بخش اعظمی از ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

مبلغی همچین با اشاره به ضرورت فراگیری علم و دانش در متون اسلامی گفت: در روایات آمده ارزش هر فرد به اندازه کاری است که انجام می‌دهد و این موضوع اهمیت و ضرورت یادگیری علم اخلاق در جامعه را دوچندان می‌کند.

وی گفت: امروز مهم‌ترین رسالت حوزه‌های علمیه گسترش فرهنگ دینی و اخلاقی در جامعه است که باید با تجهیز این علم در جهت تربیت طلاب توانمند و مهذب تلاش شود.

انتهای پیام

کد N542594

وبگردی