آفتاب

انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در موگادیشو 7 کشته برجاز گذاشت

انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در موگادیشو 7 کشته برجاز گذاشت

به دنبال انفجار خودروی بمب گذاری شده توسط شبه نظامیان الشباب در نزدیکی رستورانی در یکی از خیابان‌های پررفت و آمد پایتخت سومالی، دست‌کم هفت تن کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، الشباب بارها در موگادیشو، پایتخت سومالی دست به حملات مسلحانه و بمب گذاری زده و متعهد شده تا پس از دست دادن کنترل یکی از پایگاه‌های مهم ساحلی در ماه جاری میلادی حملات خود را افزایش دهد.

شبه نظامیان الشباب خواستار سرنگونی دولت سومالی هستند و آن را بازیچه قدرت‌های غربی می‌دانند.

احمد ادریس که در زمان انفجار این خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی محل حادثه حضور داشت، گفت: پس از تیراندازی یک صدای انفجار مهیب شنیدیم. یک کافی شاپ و یک داروخانه نیز در این رویداد خسارت دیدند.

وی افزود: چند لحظه پیش از انفجار خودروی بمب گذاری شده چندین خمپاره به این منطقه پرتاب شد.

کلنل احمد عبدالهی یکی از افسران ارشد پلیس سومالی گفت: در این رویداد هفت غیرنظامی کشته و هفت زخمی به بیمارستان منتقل شدند.

شیخ عبدالعزیز ابوموسی سخنگوی عملیات نظامی الشباب گفت: ما مسئول این انفجار در نزدیکی این کافی شاپ هستیم. ما بسیاری از افسران امنیتی و کارمندان کاخ ریاست جمهوری را که در این رستوران نشسته بودند هدف گرفته و کشتیم.

کاخ ریاست جمهوری سومالی در یک کیلومتری محل انفجار قرار دارد.

شبه نظامیان الشباب همچنین مسئولیت حمله روز یکشنبه به رستوران اورومو را نیز به عهد ه گرفته که در آن رویداد دست‌کم هفت تن کشته شدند.

ابوموسی افزود: این حمله به خاطر آن بود که این رستوران به اتیوپی تعلق داشت. کارمندان سفارت اتیوپی در این رستوران نشسته بودند.

نیروهای اتیوپی بخشی از هیات اتحادیه آفریقا هستند که در داخل سومالی با شبه نظامیان الشباب مبارزه می‌کنند.

الشباب قصد دارد تا نیروهای حافظ صلح اتحادیه آفریقا را که در زمان تجدید قوای ارتش سومالی تدابیر امنیتی را برای این کشور فراهم می‌کنند از سومالی خارج کند.

انتهای پیام

کد N542576

وبگردی