آفتاب

ایجاد کریدور هوایی بین بغداد و حدیثه/هلاکت ده‌ها داعشی در "بیجی"

ایجاد کریدور هوایی بین بغداد و حدیثه/هلاکت ده‌ها داعشی در "بیجی"

در حمله نیروهای دولت عراق در بیجی واقع در شمال عراق ده‌ها تن از اعضای داعش کشته شدند در حالی که یک کریدور هوایی بین بغداد و شهرستان حدیثه برای ارسال کمک‌های بشر دوستانه و غذایی برای ده‌ها هزار خانواده‌ای که در الانبار در محاصره هستند، ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت شبکه الجزیره، سرهنگ علی قریشی، مسئول حفاظت از پالایشگاه بیجی اعلام کرد: نیروهای دولتی توانستند در حمله‌ای 50 تن از اعضای داعش را به هلاکت برسانند.

قریشی ادامه داد که اعضای داعش عصر سه شنبه حمله گسترده‌ای را به پالایشگاه بیجی واقع در شمال استان صلاح الدین صورت دادند که هشت ساعت طول کشید و از تجهیزات سنگین، خودروهای زرهی و ضدگلوله استفاده کردند.

وی افزود: نیروهای دولتی با آنها درگیر شدند که 52 کشته بر جای گذاشت و در این درگیری‌ها یک سرباز کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

این در حالی است که خبرگزاری آلمان اعلام کرده است که درگیری‌های بیجی به 60 کشته در میان اعضای داعش منجر شده است.

همچنین یک مسئول عراقی اعلام کرد، یک کریدور هوایی بین بغداد و شهرستان حدیثه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه و غذایی برای خانواده‌هایی که در مناطق تحت محاصره داعش در استان الانبار هستند، ایجاد شده است.

عبدالحکیم جغیفی، شهردار حدیثه اعلام کرد: دولت مرکزی این کریدور هوایی را روز چهارشنبه ایجاد کرد تا کمک‌ها به خانواده‌های حدیثه و دیگر خانواده‌هایی که به آنجا کوچ کرده‌اند و غذایی ندارند، ارسال شود.

وی افزود: اعضای داعش به تمامی مسیرهای امدادرسانی در شهر هیت واقع در غرب رمادی تسلط یافته‌اند و تمام خانواده‌ها در حدیثه تحت محاصره هستند و اجازه نمی‌دهند هیچ غذا، دارو و سوختی به دست آنها برسد.

این در حالی است که آمار کشته‌های انفجار کاظمین در شمال بغداد به 23 تن افزایش یافت که در میان آنها احمد خفاجی عضو پارلمان نیز مشاهده می‌شود. داعش در بیانیه‌ای انفجار کاظمین را بر عهده گرفته بود.

انتهای پیام

کد N542538

وبگردی