آفتاب
گزارش خبری/

آلمانی ها که خود را به خاطر داعش منفجر می کنند

آلمانی ها که خود را به خاطر داعش منفجر می کنند

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: شهروندان آلمانی با پیوستن به تروریست های داعش و انجام حملات انتحاری، تاکنون دهها نفر را در سوریه و عراق به کام مرگ فرستاده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه های آلمانی از شرکت شهروندان این کشور در حملات انتحاری به نفع تروریست های داعش خبر دادند. بر این اساس تا کنون دست کم هشت شهروند آلمانی در زمره افرادی بوده اند که با منفجر کردن بمب های همراه خود، دهها نفر از شهروندان سوریه و عراق را کشته اند.

چند روزنامه آلمانی امروز به نقل از منابع اطلاعاتی ضمن اشاره به انفجار انتحاری روز گذشته در منطقه قره تپه در نزدیکی شهر جلولا واقع در استان دیالی عراق، از این واقعه به عنوان هشتمین حمله انتحاری توسط یک شهروند آلمانی یاد کردند. بر این اساس در این حمله که توسط فردی آلمانی به نام "ابو سارا آلمانی" انجام شد، دست کم 25 نفر کشته شدند.

طبق این گزارش ها از هشت آلمانی که تا کنون در عراق و سوریه حمله انتحاری انجام داده اند، سه نفر از اهالی ایالت نورد راین وستفالن و یک نفر از ایالت هسن بوده اند. نخستین حمله انتحاری یک آلمانی در منطقه در ماه ژانویه و توسط رابرت ب. از شهر سولینگن انجام شده است. این جوان 26 ساله نام مستعار "عثمان الالمانی" را برای خود برگزیده بود.

در ماه می نیز یک آلمانی اهل فرانکفورت به نام "رشید ب" در شهر الرمادی عراق بمب همراه خود را منفجر کرد. این جوان 27 ساله با نام مستعار "ابو ایوب المغربی" نیز برای تروریست های داعش عملیات انتحاری انجام داده است.

از دیگر جوانان آلمانی که برای این منظور به منطقه آمده اند می توان به "الیاس ابوحفص التونسی" و "احمد سی." از شهر انپتال این کشور اشاره کرد. در حمله ای که توسط احمد سی. با نام مستعار "ابوبکر آلمانی" انجام شد، دست کم 50 نفر جان خود را از دست داده اند. فرد دیگری که از ایالت نورد راین وستفالن به جمع داعش پیوسته "فیلیپ ب" با نام مستعار "اسامه آلمانی" است. وی در حمله ای مشابه در شمال عراق دست کم 20 نفر را کشته است.

حملات انتحاری تروریست های داعش در حالی انجام می شود که مقاومت ارتش و گروه های مردمی موجب عقب نشین تروریست ها از شهرهای شمالی عراق به مناطق مرزی شده است. در حال حاضر داعش با تمرکز بر عین العرب واقع در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه، به دنبال تسلط بر این شهر کردنشین است.

کد N542408

وبگردی