آفتاب

سفیر ایران استوارنامه‌اش را به رییس‌جمهور چین تقدیم کرد

سفیر ایران استوارنامه‌اش را به رییس‌جمهور چین تقدیم کرد

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در چین روز چهارشنبه استوارنامه خود را تسلیم رییس‌جمهور این کشور کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی اصغر خاجی عصر روز چهارشنبه (23 مهرماه) در یک مراسم رسمی در تالار بزرگ خلق چین و در ملاقات با رییس‌جمهور این کشور استوارنامه خود را تسلیم کرد.

در این دیدار آخرین تحولات روابط دو جانبه مورد بررسی قرار گرفت و دو طرف بر لزوم گسترش هر چه بیش‌تر همکاری‌ها در ابعاد مختلف تاکید کردند.

هم‌چنین رییس‌جمهور چین در این ملاقات ضمن ابراز خرسندی از گفت‌و‌گوهای سازنده خود که در دو دیدار سال جاری با حسن روحانی، رییس‌جمهور کشورمان داشته است تصریح کرد: ایران و چین دارای روابط استراتژیک هستند و چین بر این باور است که روابط دو کشور از روند رو به گسترش برخوردار بوده و چین برای روابط با جمهوری اسلامی ایران اهمیت بسیار زیادی قائل است.

علی اصغر خاجی، سفیر کشورمان در چین نیز با ابلاغ سلام دکتر روحانی، روابط دو کشور را تاریخی و راهبردی خواند و بر اراده مقامات عالی ایران بر گسترش و توسعه مناسبات در عرصه‌های مختلف دو جانبه، منطقه‌یی و بین‌المللی تاکید کرد.

وی در پایان با اشاره به توافقات دو طرف برای انجام سفر رییس‌جمهور چین به کشورمان تاکید کرد: این سفر می‌تواند نقطه عطفی در روابط تاریخی میان دو کشور باشد.

انتهای پیام

کد N542356

وبگردی