آفتاب
بوپاشا در پاسخ به مهر:

داعش ساخته آمریکا و اسرائیل است/ملت ایران همچنان پایبند به ارزش های انقلاب

داعش ساخته آمریکا و اسرائیل است/ملت ایران همچنان پایبند به ارزش های انقلاب

مبارز الجزایری در یک نشست خبری در پاسخ به خبرنگار مهر، گروه داعش را ساخته آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و اعلام کرد که ملت ایران همچنان به ارزش های انقلاب پایبند است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جمیله بوپاشا مبارز الجزایری که یکی از قهرمانان انقلاب الجزایر و طلایه داران مبارزه با استعمار فرانسه محسوب می شود امروز در پایان سفر چند روزه خود به ایران در یک نشست خبری در پاسخ به خبرنگار مهر درباره گروه تروریستی داعش و سریالی که در این رابطه در ایران ساخته می شود گفت: این سریال نشان می دهد تروریسم داعش ساخته و پرداخته آمریکا و رژیم صهیونیستی است و آنها می خواهند از طریق داعش بر ملت های مسلمان چیره شوند.

وی با بیان این مطلب افزود: اما به یاری خدا هرچه ساخته و پرداخته رژیم صهیونیستی باشد نابود خواهد شد و دوام نخواهد داشت. سوال من از آمریکا و غرب این است چرا آنها جوانان مسلمان را به جان هم می اندازند و فرزندان خود را به عضویت این گروه در نمی آورند.

جمیله بوپاشا درباره اینکه مردم ایران را چطور ارزیابی می کنید و آیا ملت الجزایر همچنان به ارزش های انقلابی خود پایبند هستند گفت: در جمهوری اسلامی ایران هنوز ملت به ارزش های انقلاب پایبند است اما این مسئله در الجزایر کاملا متفاوت است. در ایران یک حکومت دینی حاکم است و مردم مذهبی هستند اما در الجزایر نظام و مردم به شکل دیگری هستند.

مبارز الجزایری در پاسخ به این پرسش که زمانی که مبارزه می کردید آیا به این موضوع فکر می کردید روزی به ایران سفر می کنید و ارزیابی شما از زنان ایرانی چیست گفت: در جهاد و انقلابمان هرگز تصور نمی کردیم زنده بمانیم چه برسد به اینکه به ایران بیاییم ولی الحمدالله این امر محقق شد و توانستیم به ایران سفر کنیم. باید این نکته را در نظر داشت کسی که خود را برای جهاد آماده می کند هرگز برای بقای زندگی برنامه ای ندارد. وی افزود: زنان الجزایری همچون زنان ایرانی مردانی را زاییده اند که انقلابی بودند.

بوپاشا در بخش دیگر این نشست خبری گفت: رسانه های غربی همواره ضد ملت های انقلابی هستند و نمی خواهند در چنین کشورهایی پیشرفت حاصل شود و همواره سعی می کنند چهره این ملت ها به ویژه ملت های اسلامی را خدشه دار نشان دهند اما وقتی وارد جمهوری اسلامی شدم پیشرفت را مشاهده کردم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا برخی انقلاب های منطقه و جهان عرب به مانند انقلاب ایران و الجزایر به ثمر نرسیدند گفت: نداشتن برنامه و رهبری علت این امر محسوب می شود.

مبارز الجزایری تصریح کرد: ملت ایران در برابر ظلم پیروز خواهد شد و بر تحریم ها غالب خواهد شد. وی درباره انقلاب الجزایر گفت: انقلاب ما انقلابی بود که با چمدان[چمدانهای انفجاری که توسط زنها حمل می شد] به پیروزی رسید. ما در برابر رژیم اشغالگر چهارمین قدرت روز آن دوران پیروز خواهیم شد. ما با اراده ملت خود توانستیم فرانسه را از سرزمینمان خارج کنیم و پیروز شویم. ما انتظار عذرخواهی از فرانسه را نداشتیم و این کشور نیز از من به خاطر شکنجه عذرخواهی نکرد، همین که کشورمان را از اشغال خارج کردیم برایمان کافی بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین اشتباهات فرانسه در انقلاب الجزایر، نادیده گرفتن نقش زنان بود. فرانسه هرگز تصور نمی کرد زنان در مبارزه حضورشان پررنگ تر از حضور مردان باشد، سرانجام دریافت که نقش زنان بود که در کنار مردان مبارزه می کردند ولی زمانی به این نتیجه رسید که ما دیگر به استقلال رسیده بودیم.

کد N542353

وبگردی