آفتاب
یک عالم یمنی:

مذهب علی(ع)، مذهب فداکاری و عدم ظلم به دیگران بود

مذهب علی(ع)، مذهب فداکاری و عدم ظلم به دیگران بود

علامه شمس‌الدین شرف‌الدین گفت: امام علی(ع) الگوی جاودانه ماست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، این عالم برجسته یمنی در همایش در سایه سار امام علی(ع) که در محل بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، در ادامه اظهار کرد: دشمنان اسلام بارها سعی کرده‌اند که این امت را با نیرنگ و دروغ منحرف کنند.

وی افزود: ما در جهان عرب در شرایطی زندگی کرده‌ایم که دولت‌های ما تلاش کردند که ملت‌های خود را در فقر نگه دارند تا آن‌ها متوجه مسائل و امور نباشند.

شرف‌الدین خاطرنشان کرد: رفتار این دولت‌ها در شرایطی اتفاق می‌افتد که پیامبر اسلام(ص) هدف رسالت الهی را تحقق مکارم اخلاق نامیده‌اند و دین اسلام دین کاملی است که از ابتدای خلقت وجود داشته است و خداوند با مبعوث کردن پیامبر اسلام(ص) به رسالت در واقع تاجی را بر سر انبیاء(ص) نهاده است.

این عالم برجسته یمنی گفت: پیامبر(ص) نیز حضرت علی(ع) را به عنوان جایگزین خود انتخاب کرد تا مسیر خیر الهی ادامه پیدا کند و مشکلات امت از آنجا آغاز شد که از این خیر دور شدند.

وی ادامه داد: همه باید بدانیم که مساله پیروی مساله مهمی است و از آنجا که اسوه همه ما علی(ع) است باید توجه داشته باشیم که ولایت امیرالمومنان(ع) در خلق و زیبایی سیرت ایشان قرار دارد و مسلما اگر پس از پیامبر(ص) این مسیر ادامه داشت لطف الهی هم ادامه پیدا می‌کرد.

شرف‌الدین تصریح کرد: علی(ع) در سیرت خود از ظلم برائت می‌جوید و در زندگی خود به دنبال چیز دیگری نیست؛ مذهب علی(ع) مذهب فداکاری و عدم ظلم به دیگران بود، اما متاسفانه حق امام علی(ع) مورد جفا قرار گرفت و با این وجود که علی(ع) کسی بود که می‌توانست پرچم اسلام را پس از پیامبر(ص) برافراشته نگه دارد این حق پایمال شد و مشکلات زیادی برای جهان اسلام به وجود آمد.

این عالم برجسته یمنی گفت: من از رهبری والا مقام جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت‌ها و برگزاری این همایش نهایت سپاس را دارم و از ایشان و تمام دست‌اندرکاران تشکر می‌کنم.

انتهای پیام

کد N542152

وبگردی