آفتاب
جمیله بوپاشا در گفتگو با مهر:

"انقلاب" و "اسلام" مهمترین نقاط مشترک ایران و الجزایر محسوب می شود

"انقلاب" و "اسلام" مهمترین نقاط مشترک ایران و الجزایر محسوب می شود

جمیله بوپاشا فعال زن الجزایری با بیان اینکه انقلاب و دین اسلام مهمترین مشترکات ایران و الجزایر محسوب می شود گفت: فرانسه نه تنها از من بابت شکنجه عذرخواهی نکرد بلکه وزارت دادگستری این کشور هزینه های دوسال شکنجه های سخت از من را نیز طلب کرد.

جمیله بوپاشا مبارز الجزایری که هم اکنون به ایران سفر کرده است در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این پرسش که بهترین خاطره تان در جریان سفر به ایران چیست گفت: سفر به مشهد مقدس در روز  عید غدیر خم بهترین خاطره ام از این سفر محسوب می شود. ما نیز همچون ایرانی ها به اهل بیت عشق می ورزیم و امام رضا(ع) ما را برای این سفر طلبید.



وی در ادامه تصریح کرد: سفر به شهر اصفهان نیز یکی دیگر از بهترین خاطره های من بود. اصفهان یکی از شهرهای زیبای ایران بشمار می رود. این شهر همانطور که می گویید نصف جهان نیست بلکه کل جهان محسوب می شود. فرهنگ، هنر و صنایع دستی این شهر بسیار زیبا و مثال زدنی بود.



وی در رابطه با اشتراکات ایران و الجزایر نیز گفت: انقلاب و دین اسلام مهمترین نقاط مشترک دو کشور محسوب می شود.



این مبارز زن در پاسخ به این پرسش که آیا از حال و روز شکنجه گران خود خبر دارید و آیا دولت فرانسه از شما عذرخواهی کرد، گفت: فرانسه نه تنها از من عذرخواهی نکرد بلکه وزارت دادگستری این کشور هزینه های دوسال شکنجه های سخت از من را نیز طلب کرد.



بوپاشا در پایان تصریح کرد: برخی از کسانی که من را شکنجه کردند فوت کردند و از حال و روز برخی دیگر خبر ندارم همین که این افراد عذاب وجدان داشته باشند برای من کافی است.



................



مصاحبه: سمیه خمارباقی




کد N542054

وبگردی