آفتاب

ابراهیم الجعفری: عراق در جنگ با داعش به کمک سازمان ملل و کشورهای دوست نیاز دارد

ابراهیم الجعفری: عراق در جنگ با داعش به کمک سازمان ملل و کشورهای دوست نیاز دارد

وزیر خارجه عراق با بیان اینکه این کشور در جنگ خود با داعش به کمک سازمان ملل و کشورهای دوست نیاز دارد، از سازمان ملل خواست تا تمامی امکانات خود را برای حمایت از دولت عراق به کار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المسلة، ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق در دیدار با نیکلای ملادینف، فرستاده ویژه سازمان ملل به عراق در دفتر خود در بغداد درخصوص تحولات عراق و منطقه و ارزیابی نتایج نشست‌های بین‌المللی که در جده، پاریس و نیویورک برگزار شد و لزوم حمایت جهانی از عراق برای مقابله با گروه "دولت اسلامی" (داعش) بحث و گفت‌وگو کرد.

وی تاکید کرد: عراق برای مقابله با داعش به کمک سازمان ملل و کشورهای دوست نیاز دارد. عراق کشوری ثروتمند است اما در شرایط استثنایی به سر می‌برد که موجب به هدر رفتن ثروتهای آن شده است و به وحدت و حاکمیت عراق لطمه وارد کرده اما هیچ گاه کشورهایی که از ما حمایت به عمل آورده‌اند را فراموش نمی‌کنیم.

الجعفری از سازمان ملل خواست تا از حمایت بین‌المللی برای کمک به عراق پشتیبانی و از تمامی امکانات خود برای حمایت از دولت عراق و تمامی گروه‌های سیاسی جهت بازگرداندن امنیت و ثبات و بازگشت خانواده‌های آوارگان به منازل خود استفاده کند.

ملادینف نیز کشته شدن احمد الخفاجی، عضو پارلمان عراق در حملات انتحاری را تسلیت گفته و تاکید کرد: عراق و کشورهای جهان با هم متحد شده و تروریست‌هایی را که برای نابودی کشور عراق تلاش می‌کنند شکست خواهند داد و امنیت و شکوفایی را به کشور باز می‌گردانند.

از سوی دیگر حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق در سخنانی امروز (چهارشنبه) تاکید کرد: نیروهای مسلح پس از اینکه برخی مناطق به ویژه در دیالی را از تروریست‌های داعش پاکسازی کردند پیروزی‌های زیادی به دست آورده‌اند.

وی تصریح کرد: بغداد در حال حاضر به طور کامل امن است و ما اعضای داعش را از اطراف آن رانده‌ایم و بغداد هیچ گاه با شایعه پراکنی‌های مغرضانه سقوط نخواهد کرد.

العبادی بر وجود تحولاتی در استان صلاح الدین به نفع نیروهای امنیتی تاکید کرد و گفت: گروه داعش با انتشار شایعاتی از نزدیک شدن خود به بغداد یا وارد شدن به فرودگاه بین المللی آن‌ها سعی می‌کند شهروندان را گمراه کند. این شایعات پس از فروپاشی روحیات داعش به خاطر ضربات دردناک نیروهای ارتش به این گروه منتشر می‌شود.

انتهای پیام

کد N542021

وبگردی