آفتاب

دردهای اسکلتی_ عضلانی شایع‌ترین شکایات افراد

دردهای اسکلتی_ عضلانی شایع‌ترین شکایات افراد

رئیس کمیته علمی همایش دو سالانه ارگونومی دردهای اسکلتی_ عضلانی را از شایع‌ترین شکایات افراد در زندگی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه همدان، دکتر "محمدعلی لحمی" روز چهارشنبه 23 مهرماه در نخستین همایش دو سالانه ارگونومی ایران، با تاکید بر اینکه با استفاده درست از علم ارگونومی می توان بسیاری از هزینه های بهداشت را کاهش داد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور اختلالات اسکلتی_ عضلانی هفت درصد از کل بیماری‌ها را در جامعه به خود اختصاص می‌دهد که 14 درصد مراجعه‌ها به پزشکان و 19 درصد نیز از موارد بستری در بیمارستان است.

وی از دلایل عمده بروز ناراحتی و ناتوانی کارگران، افزایش غرامت‌های پرداختی و کاهش بهره وری در کشورهای صنعتی و در حال توسعه را بروز اختلالات اسکلتی_ عضلانی عنوان کرد و گفت: این اختلالات از عمده ترین تحمیل هزینه‌های مالی و پزشکی، از دست رفتن کار و آسیب‌های انسانی نیروی کار به‌شمار می‌آید.

جایگاه دانشجویان ارگونومی در کشور مشخص شود

دکتر لحمی در ادامه خواستار رسیدگی و تعیین جایگاه دانشجویان ارگونومی در دانشگاه‌های کشور شد و افزود: اعضای ارگونومی نیز باید خدمات شایسته‌ای به مردم ارائه کنند.

دکتر لحمی در پایان مشخصات یک سازمان سالم را داشتن سلامت جسمی و روانی کارکنان دانست و تصریح کرد: باید تولید و بهره وری در ادارات مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N541934

وبگردی