آفتاب

دری نجف‌آبادی: تقوا مرز میان سیاست علوی و اموی است

دری نجف‌آبادی: تقوا مرز میان سیاست علوی و اموی است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تأکید بر اینکه محوریت سیاست امام علی(ع) در خدمت، تقوا بود تصریح کرد: آن امری که مرز سیاست علوی و اموی را مشخص می‌کند همین تقوا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در جلسه درس اخلاق بانوان که با حضور جمعی از بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی در محل سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری برگزار شد بیان کرد: جامعه بشری از مجموعه انسان‌ها که در قالب زوج‌هایی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تشکیل شده و محور این جامعه را تعامل و مدیریت شکل می‌دهد.

وی تصریح کرد: سیاست اداری یا همان تدبیر، ملاک حیات جامعه بشری است و در هر جامعه‌ای از سطح یک دهستان تا یک کشور لازم است که این سیاست وجود داشته باشد.

دری نجف‌آبادی به انواع سیاست‌های موجود در جامعه اشاره کرد و گفت: سیاست الهی که در راستای فرامین و احکام الهی است و سیاست شیطانی که در راستای احکام شیطانی و غیرالهی است دو سیاست‌ حاکم بر جوامع بشری است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سیاست علوی که ادامه‌دهنده راه پیامبر و متناسب با احکام خداوند است یک سیاست الهی و سیاست اموی که در راستای احکام و فرامین شیطانی و مخالف اسلام است یک سیاست شیطانی است.

دری نجف‌آبادی به ویژگی سایست‌های علوی اشاره کرد و گفت: تقسیم‌بندی عادلانه بیت‌المال، حفظ حرمت انسان‌ها بدون در نظر گرفتن موقعیت اجتماعی و سیاسی آنان و احترام به حقوق مردم صرف‌نظر از نژاد و جنس از ویژگی‌های سیاست علوی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تقوا را ملاک سیاست الهی عنوان کرد و گفت: تقوا مانع و عامل بازدارنده اجرای سیاست شیطانی در میان افراد است.

وی با تأکید بر این‌که محوریت سیاست امام علی(ع) در خدمت، تقوا بود افزود: آن امری که مرز سیاست علوی و اموی را مشخص می‌کند همین تقوا است.

دری نجف‌آبادی عنوان کرد: حکومت علوی یک متد کامل از سیاست است که از بدو اسلام شروع شده و تا انقلاب حضرت مهدی(عج) ادامه دراد و کسی که پایبند به این سیاست باشد سعادتمند خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که ریشه حق در نظام اسلامی به خدا برمی‌گردد نه به قراردادهای اجتماعی موجود در جامعه بیان کرد: حق در اسلام دوطرفه است مانند حقوق فرزند و والدین و معلم و دانش‌آموز از این رو رعایت حقوق یکدیگر امری حیاتی و لازم است.

دری‌نجف‌آبادی بیان کرد: اساسی‌ترین حقوقی که خدا برای جامعه بشری قرار داده و بواسطه آن باید والی، حق مردم و مردم، حق والی را رعایت کنند حقوق اسلامی است.

انتهای پیام

کد N541791

وبگردی