آفتاب

هارف: بازگشت به وین برای مذاکره با ایران "خوب" است

هارف: بازگشت به وین برای مذاکره با ایران "خوب" است

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پیامی ضمن اعلام خبر ورود "جان کری" به وین، بازگشت به این شهر برای ازسرگیری مذاکرات هسته ای را اقدامی مثبت ارزیابی کرد.

به گزرش خبرگزاری مهر، "ماری هارف" با انتشار این پیام در توئیتر خود از قطعی بودن دیدار سه جانبه "جان کری" و "محمد جواد ظریف" وزیران امور خارجه آمریکا و ایران با "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، که قرار است بعدازظهر امروز برگزار شود، خبر داده است.

دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 بصورت رسمی از فردا پنجشنبه در وین آغاز می شود و در این میان پیش از آغاز این مذاکرات، دیدارهای دو و سه جانبه میان وزیر امور خارجه ایران و "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا، و هچنین کاترین اشتون صورت می گیرد.

در همین رابطه شب گذشته وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد که امکان رسیدن به توافق جامع هسته ای تا تاریخ سوم آذر ماه سال جاری وجود دارد و رسیدن به این توافق دور از دسترس نیست.

کری با اشاره به اینکه اختلافات اساسی هنوز پابرجا هستند گفت: با این حال رسیدن به توافق دور از دسترس نیست.

"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه نیز پس از دیدار با کری و "لوران فابیوس" همتایان آمریکایی و فرانسوی خود، درباره حل موضوع هسته‌ای ایران ابراز خوشبینی کرد.

کد N541627

وبگردی