آفتاب
مسئول مرکز خونگیری شهرستان کاشمر:

مرکز اهداء خون کاشمر تجهیزات و فضای مناسبی ندارد

مرکز اهداء خون کاشمر تجهیزات و فضای مناسبی ندارد

مسئول مرکز خونگیری شهرستان کاشمر با بیان اینکه این مرکز جوابگوی نیاز شهرستان نیست، افزود: اگرچه شهروندانی از شهرهای بردسکن، خلیل‌آباد، کوهسرخ، فیض‌آباد و مه‌ولات به این مرکز مراجعه می‌کنند اما با کمبود شدید فضا مواجه هستیم.

ناهید کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، با بیان اینکه به دلیل نبود امکانات لازم توانایی فرآورده‌گیری خون را در شهرستان نداریم به همین جهت مجبور هستیم در کمترین بازه زمانی خون‌ها را به تربت‌حیدریه ارسال کنیم تا قابل مصرف شوند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل نبود پایگاه انتقال خون نمی‌توانیم خدمات خوبی را به مراجعه کنندگان و بیمارانی که نیازمند دریافت خون هستند ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه فرآورده‌های خون جان بسیاری از افراد را می‌تواند نجات دهد، افزود: ماهانه 200 تا 300 واحد خون در شهرستان نیاز داریم، این در حالی است که با وجود تعداد بالای مراجعه‌کنندگان و نبود فضای نگهداری فرآورده‌های خونی مجبوریم آن را از سایر شهرستان‌ها تهیه کنیم.

مسئول مرکز خونگیری کاشمر همچنین با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در ارتباط با ایجاد و راه‌اندازی پایگاه انتقال خون در کاشمر خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل نبود فضای مناسب، نبود تجهیزات و کمبود نیرو در پایگاه انتقال خون کاشمر تنها دو روز در هفته خون‌گیری از اهداکنندگان انجام می‌شود که این امر با توجه به استقبال چشمگیر شهروندان سبب نارضایتی اهداکنندگان خون نیز شده است.

وی راه‌اندازی پایگاه انتقال خون در شهرستان را در ساختمان جدید و تکمیل تجهیزات و نیروی مورد نیاز را از ضروریات مهم در این شهرستان عنوان کرد.

کریمی با اعلام اینکه 40 درصد مراجعه کنندگان به مرکز خونگیری کاشمر اهدا کنندگان مستمر بوده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان کاشمر به دلیل کمبود نیرو تنها دو روز در هفته و از ساعت 8 الی 11 مراجعه کنندگان به این مرکز امکان اهداء خون را دارند.

انتهای پیام

کد N541326

وبگردی