آفتاب

فراخوان برای "انتفاضه مسلحانه" در لیبی / وعده خلیفه حفتر برای آزادسازی بنغازی

فراخوان برای "انتفاضه مسلحانه" در لیبی / وعده خلیفه حفتر برای آزادسازی بنغازی

در حالی که رهبر "عملیات کرامت" در لیبی اعلام کرده که "جنگ آزادسازی" شهر بنغازی از تندروها طی ساعات آتی آغاز می‌شود، فعالان در لیبی از تمامی لیبیایی‌ها خواستند تا امروز (چهارشنبه) برای آغاز انتفاضه‌ای مسلحانه جهت کمک به ارتش و پلیس به بنغازی بیایند.

در حالی که رهبر "عملیات کرامت" در لیبی اعلام کرده که "جنگ آزادسازی" شهر بنغازی از تندروها طی ساعات آتی آغاز می‌شود، فعالان در لیبی از تمامی لیبیایی‌ها خواستند تا امروز (چهارشنبه) برای آغاز انتفاضه‌ای مسلحانه جهت کمک به ارتش و پلیس به بنغازی بیایند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، خلیفه حفتر، فرمانده سابق نیروهای زمینی "ارتش ملی لیبی" که در حال حاضر رهبری عملیات کرامت را برعهده دارد در سخنانی اعلام کرد: "جنگ آزادسازی" شهر بنغازی در شرق لیبی از "تندروها" ظرف ساعات آتی آغاز می‌شود برای همین از تمامی ساکنان این شهر می‌خواهم تا آرامش و صبر و پایداری خود را حفظ کنند.

وی افزود: ساعات آتی در بنغازی بسیار سخت خواهد بود اما باید امنیت را به شهر بازگردانیم.

حفتر تاکید کرد: لیبیایی‌هایی که "عملیات کرامت" را انجام می‌دهند آماده تحقق هدف مهم خود یعنی آزادسازی شهر بنغازی هستند و این مرحله "مرحله استراتژیک و مهمی در جنگ ارتش علیه تروریسم است چرا که راه را برای آزادسازی تمامی مناطق از تروریست‌هایی که امنیت و وحدت کشور را به خطر می‌اندازند، باز می‌کند.

وی اظهار داشت: به محض پایان جنگ، آرامش را به شهر بازگردانده و فعالیت مدارس، دانشگاه‌ها، فرودگاه‌ها و نهادهای دولتی را از سر می‌گیریم.

در همین راستا فعالان در لیبی از تمامی لیبیایی‌ها خواستند تا امروز برای آغاز "انتفاضه مسلحانه" در شهر بنغازی تحت عنوان "انتفاضه مسلحانه 15 اکتبر" به شهر بنغازی آمده و مخالفت خود را با "گروه‌های تندرو" اعلام کرده و به ارتش و پلیس کمک کنند.

این فراخوان‌ها اقدامات، مکان یا جزئیات را مشخص نکردند.

اعضای گروه "انصار الشریعه" لیبی نیز اعلام کردند که با این تظاهرات مسلحانه مقابله خواهند کرد.

افراد مسلح انصار الشریعه در یک فایل تصویری لیبیایی‌هایی را که آماده انتفاضه مسلحانه می‌شوند تهدید کرده و آن‌ها را "پیروان خلیفه حفتر" دانستند.

افراد مسلح مذکور تظاهرکنندگان را از تلاش برای حمله به منازل انقلابیون در بنغازی هشدار داده و اعلام کردند که ضربات شدیدی را به کسانی که انقلابیون را هدف قرار دهند وارد می‌کنند.

خلیفه حفتر از 16 مه گذشته عملیات نظامی تحت عنوان "عملیات کرامت" را برای "مقابله با تروریسم" و تندروها به ویژه گروه "انصار الشریعه" که متشکل از "شورای انقلابیون لیبی" است، آغاز کرد.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد که شهر بنغازی طی دو روز اخیر شاهد ازدحام بی‌سابقه‌ای در فروشگاه‌ها و پمپ بنزین‌ها بوده و ساکنان اقدام به خرید مواد غذایی و کالاها برای مواجهه با هرگونه اقدام احتمالی کرده‌اند.

همچنین شاخه وزارت بهداشت در شهر بنغازی خواهان آمادگی در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت برای اتخاذ اقدامات در صورت وقوع درگیری‌های خشونت آمیز در این شهر شد.

این در حالی است که دولت عبدالله الثنی، نخست وزیر موقت لیبی از شهروندان و درخواست‌کنندگان تظاهرات مسلحانه در بنغازی خواسته است خیزش خود را به صورت مسالمت‌آمیز برگزار کنند و به دارایی‌ها و اموال عمومی و خصوصی خسارت وارد نکنند.

از سوی دیگر منابع لیبیایی اعلام کردند که آمار قربانیان درگیری‌های اخیر میان نیروهای "فجر لیبی" با گردان‌های القعقاع و "سواعق" در شهر "کلکله" در غرب لیبی به 50 کشته و 120 زخمی رسید.

از شنبه گذشته پس از تلاش گردان‌های "الصواعق" و "القعقاع" برای یورش به شهر "کلکله" درگیری‌های شدیدی در این شهر رخ داده است.

انتهای پیام

کد N541222

وبگردی