آفتاب

سفیر انگلیس در تل‌آویو: آراء عمومی انگلیس مخالف اسراییل است

سفیر انگلیس در تل‌آویو: آراء عمومی انگلیس مخالف اسراییل است

سفیر انگلیس در رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت: رای نمایندگان پارلمان انگلیس برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین نشان‌دهنده تغییر نظر مردم این کشور و جهان در قبال این رژیم است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، متیو گولد، سفیر انگلیس در اسرائیل در اظهاراتی گفت: رای مجلس عوام انگلیس برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین سیاست‌های انگلیس را تغییر نخواهد داد اما اهمیت زیادی دارد زیرا نشان می‌دهد که نگرش‌ها در قبال اسرائیل پس از جنگ تابستان امسال علیه نوار غزه چه تغییری یافته‌اند.

جنگ 50 روزه تابستان سال جاری میلادی علیه نوار غزه باعث شهادت بیش از 2100 فلسطینی شد.

گولد همچنین در مصاحبه با رادیو اسرائیل گفت: اگرچه رای مجلس عوامل انگلیس برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین نمادین است اما اسرائیل باید این رای را مورد توجه قرار دهد.

وی افزود: من فکر می‌کنم درست آن است که در خصوص این رای‌گیری و اینکه نشان‌دهنده جهت‌گیری آرا عمومی در قبال اسرائیل است باید نگران باشیم.

سفیر انگلیس در اسرائیل افزود: شهرک‌سازی‌های اخیر اسرائیل و اقدام جدید این کشور در تصویب ساخت شهرک‌های جدید برای اسرائیلی‌ها در بیت‌المقدس شرقی تاثیری بسیار مخرب بر آرا بین‌المللی خواهد گذاشت.

این در حالی است که وزارت امور خارجه اسرائیل اخیراً در واکنش به رای روز دوشنبه پارلمان انگلیس گفت: این رای‌گیری فرصت‌های صلح را تضعیف می‌کند زیرا کشور شدن فلسطین باید تنها در نتیجه مذاکرات با اسرائیل صورت گیرد.

این وزارتخانه در بیانیه خود گفت: رسمیت بین‌المللی زودهنگام برای فلسطین پیامی نگران‌کننده به رهبران فلسطین می‌دهد مبنی بر اینکه آن‌ها می‌توانند از گزینه‌های دشواری که هر دو طرف باید اتخاذ کنند بگریزند.

روز دوشنبه قانون‌گذاران انگلیسی با 274 رای مثبت در مقابل 12 رای منفی از طرح تقاضا از دولت برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین در کنار کشور اسرائیل حمایت کردند.

دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس و دیگر رهبران دولت به این طرح رای ممتنع دادند و نزدیک به نیمی از مجموع 650 نماینده مجلس عوام انگلیس در این رای‌گیری شرکت نکردند. با این حال این طرح هم حمایت قانون‌گذاران مخالف و هم حمایت قانون‌گذاران وابسته به دولت انگلیس را جلب کرد و آن‌ها عنوان کردند که این کار باعث آغاز فرایند صلح می‌شود.

اوایل ماه جاری میلادی نخست‌وزیر جدید سوئد گفت: دولتش کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت. این صحبت وی باعث تحسین مقامات فلسطینی و انتقاد مقامات اسرائیل شد.

انتهای پیام

کد N540824

وبگردی