آفتاب

مان: مذاکرات وین برای دستیابی به پیشرفت در المان‌های کلیدی است

مان: مذاکرات وین برای دستیابی به پیشرفت در المان‌های کلیدی است

مایکل مان سخنگوی نماینده گروه 1+5 در مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: دیدارهای هفته جاری میان مذاکره کنندگان ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا با هدف دستیابی به پیشرفت درباره مساله هسته‌ای ایران انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از خبرگزاری ریانووستی، مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون گفت: هدف از دیدارها دوجانبه و سه‌جانبه ظریف، کری و اشتون دستیابی به پیشرفت در خصوص المان‌های کلیدی در مذاکرات است.

او هم‌چنین گفت: روز سه شنبه دیداری نیز میان معاونان مذاکره کنندگان آمریکا،‌ ایران و اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد تا زمینه‌ها برای دیدار سه جانبه مذاکره‌کنندگان اصلی فراهم شود.

بر اساس این گزارش انتظار می‌رود در این دیدارها زمان برگزاری دور بعدی مذاکرات جامع و گروه موسوم به 1+5 شامل آمریکا،‌ روسیه،‌ چین،‌ انگلیس، فرانسه و آلمان تعیین شود.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به منظور شرکت در این نشست سه‌ جانبه روز چهارشنبه وارد وین پایتخت اتریش خواهد شد.

آخرین دور از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 ماه گذشته در نیویورک و هم زمان با اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل برگزارشد که به گفته طرف‌های مذاکره کننده پیشرفت ملموسی در آن حاصل نشد.

غرب به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی ایران را به تلاش برای رسیدن به ظرفیت هسته‌ای متهم می‌کنند از این رو با هدف کاهش نگرانی‌های جامعه بین‌الملل در این زمینه وارد مذاکرات جامع با ایران شده‌اند. این در حالی است که ایران همواره این اتهامات را رد و تاکید می‌کند فعالیت هسته‌ای‌اش کاملا ماهیت صلاح‌آمیز دارد.

انتهای پیام

کد N540728

وبگردی