آفتاب

رئیس کمیسیون امنیت: ترکیه باید در سیاست‌های خود تجدید‌ نظر کند/ واژه اشغالگری زیبنده عربستان است

رئیس کمیسیون امنیت: ترکیه باید در سیاست‌های خود تجدید‌ نظر کند/ واژه اشغالگری زیبنده عربستان است

مهر نوشت:

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست‌های ترکیه در زمینه بحران سوریه، عراق و داعش قابل قبول نیست، زیرا این تروریست‌ها عامل کشتار مسلمانان و تفرقه‌اند و ترکیه باید در سیاست‌های خود تجدید‌نظر کند.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اظهارات سعود‌الفیصل وزیر امور خارجه عربستان سعودی مبنی بر اشغالگر بودن جمهوری اسلامی ایران گفت: فکر می‌کنم این اظهارات به دلیل کهولت سن و بیماری آقای سعودالفیصل باشد.

وی ادامه داد: ما کشوری هستیم که حتی آمریکا به عنوان دشمن شماره یک ما معترف است که ایران نقش سازنده‌ای در منطقه داشته و بدون حضور جمهوری اسلامی امکان حل موضوعات منطقه‌ای وجود ندارد.

بروجردی با اشاره به نقش ایران در بحران سوریه اظهار داشت: نقش ما در طی ۴ سال گذشته مبارزه با تروریسم بوده و ایران سردمدار مبارزه با تروریسم است. اضافه بر اینکه کشور ما قربانی شماره یک تروریسم بوده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: نقشی که ما در عراق ایفا کردیم به اعتراف مسئولین رسمی عراق نقشی سازنده بوده است.

وی ادامه داد: واژه اشغالگری زیبنده عربستان است که مردم بی دفاع بحرین را به استان طرح سپر جزیره در بحرین مورد محاسبه قرار داده است.

بروجردی درباره علت عدم حضورش در همایش همگرایی اصولگرایان گفت: ما در تعطیلات مجلس بودیم و من نیز به بروجرد رفته بودم؛ مگر می‌شود کسی مخالف همگرایی اصولگرایان باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه درباره نقش ترکیه در تحولات منطقه و همچنین انتشار اخباری درباره توافق ایران و ترکیه درباره بحران عراق و سوریه گفت: من از چنین توافقی بی‌خبرم اما مجموع سیاست‌های ترکیه در زمینه بحران سوریه، عراق و داعش قابل قبول نیست زیرا این تروریست‌ها عامل کشتار مسلمانان و تفرقه‌اند و ترکیه باید در سیاست‌های خود تجدید‌نظر کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوال دیگری درباره سقوط هواپیمای ناجا در شرق کشور و نسبت دادن این سقوط به تروریست‌ها تصریح کرد: اگر آمار سقوط‌های هوایی را بررسی کنید آمریکا حائز بالاترین رتبه است و نباید سقوط یک هواپیما را به حساب توانمندی تروریست‌ها گذاشت؛ به هر حال کشورهای اطراف ما کشورهایی ناامن هستند و ما انتظار داریم کشوری مانند پاکستان که با ایران توافقنامه امنیتی امضا کرده به وظیفه خود در این باره عمل کند.

 

45503

کد N540626

وبگردی