آفتاب

وزیر خارجه انگلیس در اربیل: کردستان عراق به نمایندگی از جهان با داعش می‌جنگد

وزیر خارجه انگلیس در اربیل: کردستان عراق به نمایندگی از جهان با داعش می‌جنگد

وزیر امور خارجه انگلیس در دیدار با رییس اقلیم کردستان در اربیل گفت: کردستان به نمایندگی از جهان با داعش می‌جنگد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سومریه‌نیوز، مسعود بارزانی، رییس اقلیم کردستان عراق تاکید کرد: مقابله با تروریسم و نابود کردن آن نیازمند تلاش نظامی، سیاسی و اقتصادی مشترک است و نیروهای پیشمرگ که از نظر تسلیحاتی در محاصره هستند با تروریست‌هایی می‌جنگند که قدرت یک کشور را داشتند.

فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس هم گفت: کردستان به نیابت از جهان با داعش می‌جنگد.

مسعود بارزانی در بیانیه‌ای پس از دیدار و گفت‌و گو با فیلیپ هاموند اعلام کرد: کردستان در حال حاضر با جنگی سهمگین علیه دشمنی وحشی و جنایتکار مواجه است که به خطری برای همه بدل شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: نابودی تروریسم نیازمند تلاش مشترک نظامی، سیاسی و اقتصادی است.

بارزانی افزود: در حالی که نیروهای پیشمرگ در محاصره تسلیحاتی هستند اما با گروه‌های تروریستی مواجهند که قدرت یک کشور را دارند. نیروهای پیشمرگ خیلی زود موفق شدند تاکتیک‌های نظامی برای مقابله با تروریست‌ها بیابند و پیشروی آن‌ها را متوقف و در چندین منطقه آن‌ها را مغلوب کنند.

فیلیپ هاموند تاکید کرد: نیروهای پیشمرگ و ائتلاف دیدگاه شفاف‌تری برای مقابله با داعش دارند. بار سنگین این جنگ وحشیانه بر دوش کردستان است که به نیابت از تمام جهان با داعش می‌جنگند.

فیلیپ هاموند که بعدازظهر روز دوشنبه (13 اکتبر 2014) وارد بغداد شد، با اشاره به اینکه کشور عراق در حال حاضر در نبرد با داعش با چالش بزرگی رو به رو است گفت: کشور انگلیس همزمان از دو دولت بغداد و اربیل برای مقابله با داعش حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N540569

وبگردی