آفتاب
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم:

استانداران به توسعه روستاهای مرزی اهمیت دهند

استانداران به توسعه روستاهای مرزی اهمیت دهند

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم گفت: معاون اول رئیس جمهور دستور اختصاص یک یا دو میلیارد تومان به استان‌های مرزی و 10میلیارد تومان به استان سیستان و بلوچستان برای اجرای پروژه‌های توسعه روستایی را صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدابوالفضل رضوی صبح امروز در جلسه بررسی راهکارهای رسیدگی به وضعیت روستاهای مرزی، اظهار کرد: روستائیان در همایش ملی روز روستا خواستار عملی شدن دستورات رئیس جمهور بودند. ما به همین دلیل از استانداران استانهای مرزی دعوت کرده‌ایم تا وضعیت روستاهای مرزی را بررسی کنیم.

وی با بیان این‌که 19478 آبادی و روستای مرزی در کشور وجود دارد، افزود: همه روستاهای کشور مشکل اقتصاد، اشتغال و درآمد داشته و روستاهای مرزی علاوه بر آن از حیث پوشش صداوسیما، تلفن همراه و اینترنت محروم هستند. روستاهای مرزی با روستاهای کشورهای همجوار تفاوت داشته و از لحاظ راه‌های ارتباطی نیز دچار مشکلاتی هستند. همچنین خشکسالی و کم‌آبی و شناسایی نشدن پتانسیل‌های معدنی و منابع زیرزمینی از سایر مشکلات این روستاها است.

رضوی همچنین با بیان این‌که در برنامه ششم توسعه شورای توسعه روستایی و عشایری در نظر گرفته شده است، گفت: ما باید در این جلسه به نتیجه برسیم تا برای حل مشکلات روستاها ردیف‌هایی در بودجه 94 یا برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: باید استانداران همچون رئیس جمهور مسأله توسعه روستاهای مرزی را مهم بدانند. استانداران در رابطه با مسأله آب، گاز، مخابرات و صداوسیما پیشنهادات اعتباری خود را ارائه کنند تا در بودجه 94 ارائه شود.

وی همچنین گفت: ما می‌توانیم هر سه ماه یک بار با استانداران درباره برنامه تنظیم توسعه روستاهای مرزی جلسه‌ای داشته باشیم.

رضوی در پایان اظهار کرد: مشکلات روستاهای مرزی به سه مشکل اصلی تبعیض خدمات، عدم حمایت مادی و معنوی توسط مقامات و مشکل اقتصادی قابل تقسیم است.

انتهای پیام

کد N540293

وبگردی